سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

احتمال مجازات مدنی و کیفری برای دومین بانک بزرگ آلمان

کومرس بانک آلمان به سهامدارانش هشدار داد ممکن است با جریمه قابل ملاحظه‌ای از سوی مقامات آمریکایی به دلیل نقض تحریم‌های کشورهایی مانند ایران، سودان و کره شمالی روبرو شود.
213کیهان نوین: این بانک در گزارش خود آورده است ممکن است مقامات آمریکایی مجازات‌های مدنی و کیفری علیه این بانک تعیین کنند که شامل جریمه‌های مالی قابل توجه خواهد بود.

کومرس بانک که دومین بانک بزرگ آلمان است، در گزارش سه ماهه خود اعلام کرد شعبه نیویورک این بانک احضاریه‌هایی دریافت کرده و باید اسناد زیادی را به مقامات تحویل دهد. این بانک آلمانی با وزارت دادگستری، بانک مرکزی آمریکا، دفتر دادستان منطقه منهتن و دپارتمان خدمات مالی نیویورک سرگرم مذاکره است. کومرس بانک آلمان برای پایان دادن به تحقیقات در مورد معاملات با ایران و کشورهای دیگر تحت تحریم آمریکا احتمالا ۶٠٠ تا ٨٠٠ میلیون دلار جریمه پرداخت خواهد کرد.

یکی از موارد تخلف کومرس بانک که تحت تحقیقات قرار دارد، مبادلات این بانک برای شرکت کشتیرانی ایران است که در سال ٢٠٠٨ تحت تحریم‌های اقتصادی آمریکا قرار گرفت. تحقیقات آمریکا در مورد کومرس بانک که با وجود آگاهی از تحت تحریم بودن شرکت کشتیرانی ایران با آن همکاری کرده است از سال ٢٠١٠ آغاز شد.

مقامات آمریکایی همچنین سرگرم تحقیق از بانک یونی کردیت ایتالیا، بانک‌های فرانسوی کردیت اگریکول و سوسیته جنرال و همچنین دویچه بانک آلمان در مورد نقض تحریم‌های وضع شده از سوی این کشور هستند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'