سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تحریم نشست هسته‌ای ۲۰۱۶ در آمریکا توسط روسیه

روسيه به وزارت خارجه ایالات متحده اطلاع داده است که در نشست امنيت هسته‌ای سال ۲۰۱۶ که قرار است در شهر شيکاگو آمریکا برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

213کیهان نوین: روسيه گفته است که به مفيد بودن اين نشست اطمینان نداشته و اعتقاد دارد که در این نشست ديدگاه‌های کشورهايی که مخالف ديدگاه برگزارکنندگان نشست باشد تحمل نخواهد شد.

وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرده است که به جای شرکت در نشست شيکاگو، اين کشور تمرکز خود را بر روی شرکت در نشستی خواهد گذاشت که در همان سال ۲۰۱۶ توسط آژانس بين‌المللی انرژی اتمی برگزار خواهد شد. با وجود اين وزارت امور خارجه آمريکا ابراز اميدواری کرده تا تصميم روسيه برای تحريم نشست شيکاگو در آينده تغيير کند. هدف از نشست امنيت هسته‌ای که هر دو سال يک بار برگزار می‌شود، بهبود شرايط امنيتی مرتبط با اين صنعت و انرژی در جهان است که هر اتفاق ناگواری بر اثر آن می‌تواند به مرگ تعداد عظيمی انسان و تخريب گسترده محيط زيست منجر شود.

روابط آمريکا و روسيه در ماه‌های اخير و پس از آن که روسيه منطقه خودمختار کريمه را از اوکراين جدا و به خاک خود منضم کرد و نيز پس از حمايت مسکو از جدايی‌طلبان شرق اوکراين، رو به وخامت گراييد. در ماه‌های اخير و به اعلام مقام‌های رسمی اروپايی و آمريکايی، پرواز هواپيماهای جنگی روسيه بر آسمان اروپا و در نزديکی مرزهای هوايی آمريکا و کانادا افزايش بی‌سابقه‌ای داشته است.

يک فرمانده ارشد نظامی آمريکا اعلام کرده که اين وضعيت يادآور دوران جنگ سرد است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'