سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

رد پای رحیم مشایی و بابک زنجانی در «تخلف ۴۰۰ میلیون دلاری»

دریافت‌کننده اعتبار 400 میلیون دلاری از دولت برای خرید قطعات هواپیما، از «دوستان نزدیک بابک زنجانی» بوده و توسط اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر احمدی‌نژاد «سفارش» شده است.

 

مشاییکیهان نوین: روز گذشته خبر تخلف 400 میلیون دلاری در دولت احمدی نژاد توسط یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی منتشر شد. امروز پنجشنبه در ادامه ی افشاگری های تخلفات گسترده ی دولت پرحاشیه احمدی نژاد توسط همان نماینده اعلام شد که دریافت‌کننده این اعتبار از دولت از «دوستان نزدیک بابک زنجانی» بوده و توسط اسفندیار رحیم مشایی، ریس دفتر و یار صمیمی و همراه همیشگی احمدی‌نژاد “سفارش” شده است.

پیش از این نیز نام اسفندیار رحیم مشایی، در دادگاه اختلاس سه هزار میلیارد تومانی مطرح شده بود.

موید حسینی صدر، نماینده و عضو کمیسیون صنایع مجلس، روز چهارشنبه، ۱۴ آبان، دولت محمود احمدی‌نژاد رامتهم کرده بود که «۴۰۰ میلیون دلار» برای وارد کردن قطعات هواپیمای مسافربری به یک فرد «اعتبار داده»، اما این قطعات «هیچ ‌گاه به کشور وارد نشده است».

حسینی صدر در مصاحبه‌ای با روزنامه شرق که امروز پنج‌شنبه، ۱۵ آبان، منتشر شد پیرامون جزییات این تخلف گفت: “مستندات نشان از آن دارد که فرد بدهکار و متخلف از دوستان نزدیک بابک زنجانی است که با یکی از مسولان دولت احمدی‌نژاد نیز روابط حسنه‌ای داشته و از سوی آقای مشایی سفارش شده است.”

بنابر این گزارش، این فرد در مدت زمان دو سال حدود ۴۰۰ میلیون دلار برای وارد کردن قطعات هواپیما دریافت کرده و هنوز این پول را در اختیار دارد و هیچ قطعه هواپیمایی نیز وارد نکرده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'