سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

نسخه جدید گالکسی s5

[review]

مانند همیشه که معرفی و ارائه‌ی گوشی‌های سامسونگ سری گلکسی اس، سر و صدای زیادی را در بین مردم و علاقه‌مندان به تکنولوژی در سرتاسر دنیا ایجاد کرده بود، این بار نیز گوشی سامسونگ گلکسی اس 5، شور و شوقی خاص را در میان مردم ایجاد کرده است و تمام نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده تا همگان را از این بابت شگفت زده نماید. گلکسی اس 5 که حدودا یک ماه پیش در طی مراسم Unpacked 5 معرفی شد، پنجمین ستاره از کهکشان درخشان سامسونگ به شمار می‌رود. در واقع تعداد کثیری از مردم از جمله مردم ایران از ماه‌ها پیش، چشم انتظار این سوگلی سامسونگ بوده‌اند و حالا این گوشی بعد از گذشت تنها یک ماه پس از رونمایی جهانی آن، برای اولین بار در ایران رونمایی شد که مسئولان دیجی کالا به خوبی هر چه تمام‌تر این رویداد مهم را پوشش دادند و هم اکنون این گوشی در سایت دیجی کالا آماده‌ی فروش می‌باشد.
سامسونگ در جدیدترین گوشی خود یعنی گلکسی اس 5 تمام قسمت‌ها و ویژگی‌های آن را ارتقا داده است. این تغییرات شامل موارد زیر می‌باشد: چیپ ست سریع‌تر، صفحه نمایش بزرگ‌تر، تعدادی حسگر جدید و خاص مانند حسگر ضربان قلب و حسگر اثر انگشت، گواهینامه IP67 و دوربین کاملاً بهبود یافته. اما مشکلی که در سری‌های قبلی گلکسی اس سامسونگ دیده می‌شد و کاربران از وجود آن ناراضی بودند، همچنان در گلکسی اس 5 هم به چشم می‌خورد. سامسونگ در به‌کارگیری بدنه‌ی پلاستیکی در گوشی‌های خود همچنان وفادار بوده است و بدنه‌ی اس 5 را هم پلاستیکی ساخته است! اما شاید این بار پلاستیک به کار برده شده در این گوشی رضایت کاربرانش را بیش از پیش، یعنی بیشتر از پرچم‌داران سال‌های گذشته‌ی خود، جلب کند. همچنین قابلیت فیلم‌برداری به صورت 4K در این گوشی وجود دارد و ظرفیت باتری آن بیشتر شده است. لیست امکانات اس 5 همچنان ادامه دارد و با گفتن چند جمله نمی‌توان از پس دریای امکانات این غول کره ای برآمد.
در واقع گلکسی اس 5 نامی است که با داشتن امکانات بی نظیر از همان ابتدا توجهات زیادی را به خود جلب کرده است و هر کاربری را وسوسه می‌نماید تا حتی یک بار هم شده، با این گوشی کار کند و آن را امتحان نماید. اما سؤال اصلی اینجاست که آیا این گوشی می‌تواند شما را راضی و قانع کند تا هزینه‌ی زیادی بابت خرید این پرچم دار پرداخت کنید؟ آیا سنسور بزرگ و جدید دوربین این گوشی که قابلیت تغییر فوکوس را داراست، تغییرات محسوسی نسبت به قبل داشته است؟ آیا باتری با ظرفیت بالای این گوشی، توان دوام آوردن با صفحه نمایش بزرگ و پردازنده‌ی قوی آن را دارد؟ و در نهایت آیا این گوشی در زندگی روزمره‌ی ما تغییری اساسی ایجاد می‌کند و یا تنها قصد خوب جلوه داده شدن در اذهان عمومی را دارد؟ این‌ها تنها بخشی از سؤالاتی هستند که ما قصد داریم در نقد این گوشی به آن‌ها بپردازیم. پس برای آگاهی بیشتر در مورد پرچم دار سال 2014 سامسونگ با نقد دیجی کالا همراه باشید.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'