سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
محکومیت زندان برای بانوی فرهنگی کرد

محکومیت زندان برای بانوی فرهنگی کرد

یک فعال فرهنگی کُرد که چندین رمان را چاپ و منتشر کرده طی روزهای گذشته بازداشت و برای گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان مرکزی شهر مهاباد شد.

x21515.jpg.pagespeed.ic.GIHF2lk2Cmکیهان نوین : زینب بابایی که یک‌سال مسئول انجمن ادبی شهر مهاباد بوده به اتهام “تبلیغ برای دین مسیحیت و تبلیغ علیه نظام” به ٢ سال زندان محکوم شده است.

به گفته یک منبع مطلع، زینب بابایی به دلیل اینکه با یکی از دوستانش و برادرش به نام عطا بابایی از چند کلیسای شهر ارومیه دیدن کرده بودند با بازداشت و حکم زندان روبرو شده‌اند.

عطا بابایی برادر زینب بابایی که به ٤ سال زندان محکوم و دوست زینب بابایی نیز به ٢ سال زندان تعزیری محکوم شده است و هم‌اکنون این سه شهروند در زندان مهاباد در حال گذراندن دوران محکومیت‌شان هستند.

زینب بابایی، تاکنون سه رمان به نام‌های “نازی”، “غار گوهر” و “خط پایان” و همچنین چندین داستان کوتاه به صورت مجموعه داستان به زبان فارسی منتشر کرده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'