سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

لغو مجوز دانشگاه احمدی نژاد

شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز «دانشگاه جامع ایرانیان» را که محمود احمدی نژاد تاسیس کرده بود باطل کرد.

 

download (1)کیهان نوین: حسین حسینی، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفته شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ابطال «دانشگاه جامع ایرانیان» را به وزارت علوم اعلام کرده و احتمالا این مصوبه به خود دانشگاه نیز ابلاغ خواهد شد.

 

به گفته این مقام ارشد وزارت علوم شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده مصوبه قبلی درباره این دانشگاه «بلااثر  و فاقد وجاهت است.»

 

پیش‌تر رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری ایران، مجوز دانشگاه جامع ایرانیان را «نامعتبر» خوانده بود. در آن زمان، حسین حسینی، مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم هم اعلام کرده بود که این دانشگاه مجوز فعالیت ندارد و نمی‌تواند اقدام به پذیرش دانشجو کند.

این‌بار نیز مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم تأکید کرد که پیش از این مجوز تأسیس «دانشگاه جامع ایرانیان» صادر شده بود و این مجوز در سایت این دانشگاه هم انتشار یافته است. با این حال مجوز تأسیس این دانشگاه بنا به درخواست شورای عالی ایرانیان و رئیس این شورا برای فعالیت در خارج از ایران صادر شده بود. شورای گسترش نمی‌تواند مجوزی برای داخل ایران داشته باشد.

«دانشگاه جامع ایرانیان» بنا بر مصوبه ۲۵ مردادماه ۱۳۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در تهران تأسیس شده است.

دوم مردادماه ۱۳۹۲ نیز اساسنامه این دانشگاه به تأیید کامران دانشجو، وزیر وقت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و محمدحسین طریقت منفرد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده بود.

چندی پیش برداشت ۱۶ میلیارد تومانی جهت راه‌اندازی دانشگاه ایرانیان از حساب دولت خبرساز شد. پس از آن بود که فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات اعلام کرد دادسرا و دیوان محاسبات ظرف مدت یک هفته، پرونده برداشت  ۱۶ میلیارد تومانی را رصد، تحقیق و رسیدگی کرده و این مبلغ به‌سرعت به حساب بیت‌المال برگردانده شد.

محمود احمدی‌نژاد رئیس هیأت مؤسس «دانشگاه جامع ایرانیان» بود.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'