سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

سناریوهای افزایش قیمت بنزین هزار تومانی

سناریوهای افزایش قیمت بنزین در سال 93 حکایت از عرضه بنزین 1000 تومانی در سال 1393 دارد.

 37146_Page_Image_715__2

کیهان نوین: آمارهای رسمی حاکی از آن است که از ابتدای سال جاری تاکنون متوسط مصرف بنزین معمولی و سوپر کشور با رشد 7 درصدی، به بیش از 70 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است و با توجه این موضوع که در بودجه سال آینده، بندی درباره ساز و کار اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به ویژه بنزین وجود ندارد، نمایندگان مجلس پیش بینی می‌کنند سال آینده قیمت بنزین به بیش از یک هزار تومان افزایش یابد.

همزمان با رشد افسار گسیخته مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی، به دلیل تفاوت قیمت بنزین در داخل و خارج کشور قاچاق و انحراف این محصول میان تقطیری، به کشورهای همسایه به ویژه پاکستان افزایش یافته است.

از سوی دیگر هر چند مطابق با مصوبات قانون بودجه سال جاری، دولت از ابزارهای قانونی لازم برای افزایش قیمت بنزین را در اختیار دارد اما ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از تثبیت بهای این بنزین تا پایان اسفند ماه سال جاری خبر داده است.

دولت هم هفته جاری در لایحه پیشنهادی بودجه سال 1393 به مجلس شورای اسلامی راهکاری برای افزایش قیمت حامل‌های مختلف انرژی همچون بنزین و گازوئیل پیش بینی نکرده و قرار است  طرح اصلاح قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی با ارسال لایحه جداگانه به مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'