سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
برخورد قضایی با بابک زنجانی به اتهام ترویج فساد

برخورد قضایی با بابک زنجانی به اتهام ترویج فساد

دوازده تن از نمایندگان مجلس از جمله احمد توکلی، الیاس نادران، غلامرضا مصباحی مقدم و محمد دهقان با انتشار نامه‌ای سرگشاده به سران سه قوه (علی لاریجانی، صادق لاریجانی و حسن روحانی) خواستار برخورد قضایی با بابک زنجانی به اتهام اشاعه فساد به ویژه فساد مالی در کشور شدند. 

وبلاگ گمنامیان روحانی بابک زنجانی سرقت اختلاس دزد بیت المال

کیهان نوین: دوازده تن از نمایندگان  مجلس در نامه ای سرگشاده،  به سران سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه نوشته اند که به دلیل سال ها مماشات با فساد مالی، امروز کشور به فساد سیستمی مبتلا شده و ویژگی این مرحله از فساد، به گفتۀ امضاکنندگان نامه، آن است که خود دستگاه ها و نهادهای مسوول مبارزه با فساد، گرفتار مراتبی از فساد شده‌اند که از مصادیق بارز  این فساد بابک زنجانی است که به عنوان ثروتمندی همه فن حریف، در همۀ صحنه‌ها جولان می دهد و با تکبر همه چیز را خریدنی می داند.

به گفتۀ آنان، بابک زنجانی به تصریح مکاتبات بانک مرکزی با مدارک سجلی جعلی در بانک های مختلف حساب باز کرده و در این بین نه تنها با مانعی روبرو نمی شود بلکه از آن ها تسهیلات نیز می گیرد.

این 12 نماینده مجلس، در جای دیگری از نامۀ سرگشاده، وزارت اطلاعات و نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی را به پشتیبانی از بابک زنجانی متهم و نوشته اند: بابک زنجانی امین وزارت نفت جمهوری اسلامی است و پول نفت فروختۀ شدۀ کشور را برای مدت ها پس نمی دهد، بی آنکه نگرانی در این بین به دل راه بدهد.

آن ها همچنین رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی را که از سوی خود مجلس برگزیده شده پشتیبان سرسخت بابک زنجانی معرفی کرده انده .

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'