سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
فرار نیما نوروزی پس از ابلاغ حکم 7 سال زندان

فرار نیما نوروزی پس از ابلاغ حکم 7 سال زندان

نیما نوروزی مدیر مسوول سایت خبری هنری مجموعه تماشاخانه ایرانشهر و مسوول سایت هنری مجموعه تئاتر شهر که چندی پیش به دلیل تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب مدت 3 ماه را در زندان رجایی شهر گذراند، پس از ابلاغ حکم 7 سال زندان از سوی قاضی یدالله پور بصورت غیر قانونی از کشور گریخت.

nima 001

به گزارش خبرنگار کیهان نوین، نوروزی دبیر تحریریه بیست و نهمین کتاب جشنواره بین المللی تئاتر فجر و مسوول واحد خبری حوزه هنری پس از این که به اتهام نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام از سوی وزارت اطلاعات دستگیر و پس از بازجویی به مدت 3 ماه در زندان رجایی شهر بود، از سوی قاضی یدالله پور به مدت 7 سال به حبس تعزیری محکوم گردید.

حکم وی از سوی دادسرای شهید مقدسی زندان اوین به وکیل وی ابلاغ شد که پس از این اتفاق و زمانیکه نوروزی عرصه را برای ادامه فعالیت های اجتماعی بسیار تنگ و نا آرام دید به صورت غیر قانونی کشور را ترک کرد.

نوروزی به دلیل نشر برخی از انتقادات سیاسی و فرهنگی در رسانه های تحت اختیار خود به صورت علنی روبروی نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت که همین امر باعث ممنوع الخروج شدن وی شد و زمانیکه او علاوه بر ممنوع الخروجی 7 سال زندان را نیز پیش روی خود دید به هر ترتیبی که بود از کشور خارج شد.

در پایان خاطرنشان می شود، اکثر زندانیان سیاسی در ایران در دوران محکومیت خود به دلیل بی مهری و نا ملایمتی مسوولان حین بازپرسی و شکنجه دچار آسیب های جسمی و روحی فراوان و غیر قابل درمانی می شوند و در برخی از موارد متاسفانه حتی جان خود را نیز از دست داده اند و به نظر می رسد دلیل خروج غیر قانونی و فرار نیما نوروزی از کشور با توجه به بازداشت 90 روزه در زندان رجائی شهر کرج نیز اطلاع از چنین مسایلی بوده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'