سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

از سرگیری محاکمه ی حسنی مبارک

جلسه محاکمه «حسنی مبارک» رییس جمهور سابق مصر امروز در قاهره از سر گرفته می شود.
dictators-profile-hosni-mubarak

کیهان نوین: در جلسه امروز دادگاه مبارک، «حبیب العدلی» وزیر کشور و شش مسوول سابق امنیتی این کشور نیز محاکمه خواهند شد.

مبارک و العدلی در نخستین جلسه دادگاه خود در اوت۲۰۱۱ به حبس ابد محکوم شدند اما سایر مسوولان تبریه شدند. با این حال کلیه احکام صادر شده در آن تاریخ در ماه ژانویه باطل شد.

محاکمه مبارک ابتدا قرار بود سیزدهم آوریل آغاز شود اما جلسه دادگاه آن روز تنها چند ثانیه دوام آورد و «مصطفی حسن عبدالله» رییس دادگاه که به خاطر تبریه برخی مسوولان رژیم سابق در پرونده ای دیگر با انتقاد اسلامگرایان روبروست از ریاست جلسه دادگاه انصراف داد.

در جلسه محاکمه ماه آوریل تصویر حسنی مبارک بیمار بر روی برانکار و حضورش در جایگاه متهمان، مردم مصر و جهان عرب که پیش از این او را قدرتمند می دیدند به شدت تکان داد.

با این حال به نظر می رسد در مصر که از زمان روی کار آمدن «محمد مرسی» رییس جمهور اسلامگرا از نزدیک به یک سال پیش با تنش های شدید سیاسی و بحران اقتصادی و سیاسی مواجه است سرنوشت رییس جمهور سابق چندان مهم نیست.

جلسه دادگاه مبارک ۸۵ ساله همچون گذشته در محل دانشگاه پلیس در حومه قاهره برگزار می شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'