سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مصاحبه اختصاصی کیهان نوین با خالق کمپین خامنه ای را از فیس بوک اخراج کنید

مصاحبه اختصاصی کیهان نوین با خالق کمپین خامنه ای را از فیس بوک اخراج کنید

اختصاصی کیهان نوین

 

 

 

بی تردید روزبه فراهانی پور دبیرکل حزب مرز پرگهر و مدیر مسوول ماهنامه توقیف شده هومن و از شناخته شده ترین فعالان ملی گرا در نسل معاصر می باشد. وی از دستگیرشدگان قیام ملی 18 تیر بود که نام وی در بیانیه شماره 10 وزارت اطلاعات صریحا ذکر گردید و پس از مهاجرت از ایران یکی از جدی ترین و پنهانی ترین سازمان های مخالفت حاکمیت را در برون مرز ساز ماندهی کرد که آخرین حرکت این حزب سازماندهی کمپین، خامنه ای را از فیس بوک بیرون بیاندازید می باشد که در مصاحبه زیر دلایل وی برای راه اندازی این شیوه مبارزه مدرن می آید.

vvv

 از دید گاه شما چرا علی خامنه ای فیس بوک را برای اطلاع رسانی انتخاب کرده است؟

از آنجایی که کسانی که در ایران بر کرسی قدرت نشسته اند تمامیت خواه هستند می خواهند از تمام ابزار های رسانه ای برای تبلیغات استفاده کنند و از سوی دیگر می خواهند به مردم قدرت و حضور همه جانبه خود را نشان دهند ترجیح داده اند که در فضای مجازی فیس بوک که در ایران به دستور حکومت فیلتر می باشد و پلیس فیس بوک مشغول تفدیش حساب های خصوصی کاربران است نیز صفحه ای را بگشایند و با توجه به بدون مرز بودن فیس بوک با سازماندهی جیره خواران خود در فضای مجازی اعتبار ی قلابی برای رهبر منتخب خبرگان بسازند.

 آیا این عمل به معنای کمک به نیروهای تروریست است ؟

در تمام فعالیت های این رژیم کمک به تروریست مشهود است و به یقین سازماندهی نیروهای سایبری سراسر جهان می تواند کمک بزرگی برای برنامه های تروریستی نه تنها رژیم بلکه تمام گروه های تروریستی وابسته به جمهوری اسلامی باشد باشد.

وظیفه نیروهای مخالف در این میان چیست ؟

نخست نیروهای مخالف باید تمام حرکات رژیم را زیر نظر بگیرند و دستگاه های وابسته به رژیم را تحریم کنند و از آن جمله صفحه فیس بود آیت الله خامنه ای می باشد. در ضمن می توانند آن را به سیستم فیس بوک گزارش دهند تا در صورت امکان این صفحه بسته شود.

 هدف شما از براه اندازی این کمپین چیست؟

آگاه سازی هم میهنانمان و مردم آزادی خواه دنیای بدون مرز سایبری . و همینطور مطالبه مسالمت آمیز حقوق اولیه آزادی بیان و مطبوعات در ایران و رفع فیلتریگ از فضای مجازی . خون خواهی شهدای اهل قلم توسط جمهوری اسلامی و نشان دادن قدرت مبارزات مسالمت آمیز در مقابل دیکتاتور

؟وظایف ایرانیان برای برون اندازی رهبر منتخب خبرگان چیست

خیلی ساده نخست صفحه وی را تحریم و در 4 حزکت ساده آن را برای حذف به فیس بوک گزارش می کنند:

با گزارش کردن صفحه خامنه ای به فیس بوک 3 کار انجام می شود:

1-قوانین تحریم های امریکا در باره خامنه ای اعمال می شود

2-به حقوق بشر و آزادی بیان احترام می گذاریم

3-جلوی خطر سایبری و سازماندهی سایبری تروریستی را می گیریم

1-در این خصوص چه اقداماتی انجام شده است؟

یک کارزار اخراج خامنه ای از فیس بوک ایجاد شده که یک حرکت بسیار مسالمت آمیز و دمکراتیک می باشد و بسیاری از جوانان خلاق نیز تصاویر آموزشی این کار را فراهم کرده اند .در ضمن تعداد زیادی کاریکاتور و طنز نیز از این

 ما جرا ساخته شده است.

ایا اینکار مغایر اخلاق مطبوعاتی نیست؟

فعالیت خامنه ای در فیس بوک توهین به خون شهدای آزادی و اهل قلم است

این یکی از بهترین راهکار های میارزات بدور از خشونت است که باید از ان استفاده کنیم و یادمان باشد بکبار دیگر در باره شیخ عربستان این کار را انجام دادیم و موفق هم بودیم.

آیا خودتان هم تجربه ای در باره محدودیت مطبوعات دارید؟

 من کتاب کودکی با عنوان” دیکتاتور کیه ” نوشتم که تصویرگر آن آروین می باشد.که برای نوشتن این کتاب یک فتوای قتل از سوی مکارم شیرازی برای من صادر شد و همین طور در یک مقاله مفصل در نشریه رسمی حزب الله ” یا لثارات الحسین” من را به خاطر نوشتن این کتاب کودک مفسد فی الارض نامیدند و نوشتند که منظور از دیکتاتور شخص خامنه ای بوده است در حالی که در این کتاب از وی نام نبرده بودم و تنها خصوصیات یک دیکتاتور را بر شمرده بودم.

و همین طور در آخرین شماره ی نشریه قومس که پس از تعطیلی وهومن با همکاری علی وحید منتشر می کردم تیتر اول آن این بود:

سکوت مرگ است

اگر خاموش بمانی مرده ای

اگر حرف بزنی خواهی مرد

پس حرف بزن . بمیر

و تصویر تزیینی آن نیز این بود:

جشنواره مطبوعات به موزه ی مطبوعات تبدیل شد.

نظر شما درباره ی   خامنه ای رهبر ایران چیست؟

  وی رهبر ایران نیست وتنها رهبر منتخب شورای خبرگان جمهوری اسلامی است که ایران را به اشغال خود در آورده است.

وضعیت آزادی مطبوعات در ایران چگونه ارز یابی میکنید؟

سایت گزارشگران بدون مرز رتبه ایران در سال 2012 را از میان 179 کشور 175 اعلام کرده که تنها سوریه 176 و ترکمنستان 177 ، کره شمالی 178 و اریتر با نمره 179 پس از آن قرار دارند.

و همین طور کمیته بین اللمللی دفاع از روزنامه نگاران در گزارش خود اعلام می کند که ایران پس از برمه خطرناک ترین کشور برای وبلاگ نویسان است.

نام چند روزنامه نگار و یا نویسنده که در جمهوری اسلامی کشته شده اند را نام ببرید؟

نه تنها افراد سر شناش بلکه در سالهای نخستین انقلاب جوانان را بخاطر حمل روزنامه غیر اسلامی به جوخه های اعدام می سپردند . حکم قتل سلمان رشدی هم که توسط خمینی صادر شد را نیز همه بخاطر دارند

مجید شریف،محمد جعفر پوینده و مختاری در قتلهای زنجیره ای حکومتی در سال 98 19به قتل رسیدند.سعیدی سیرجانی در زندان به قتل رسید.هم رزم وبلاگ نویس من یعقوب مهر نهاد در زاهدان سال 2008 به دار آویخته شد. زهرا کاظمی خبرنگار کانادایی نیز در زندان اوین به قتل رسید و اخیرا هم ستار بهشتی در زندان به قتل رسید.

وضعیت عمومی آزادی مطبوعات در ایران چگونه است؟

ادامه بازداشت نه تنها نویسندگان و روزنامه نگاران بلکه شعرا را هم دستگیر می کنند تا مبادا شعر بسرایند و حتا در احکام آنان محرومیت چند ساله از سرودن شعر می آید.اخیرا پلیس فیس بوک راه اندازی کرده اند تا درون خصوصی ترین صفحات مجازی افراد بروند و چستجو کنند.طرح اینترنت چمدانی از طرح های دیگر خامنه ای می باشد که به اینترنت حلال معروف شده است.باز بینی و بررسی کتب پیش از انتشار نیز از مصادیق بارز سانسور مطبوعات است..

فیلتر بودن وب سایت ها، اینتر نت و حتا شبکه های مجازی از جمله فیس بوک هم مزید بر علت است.خامنه ای خودش بارها دشمن خیالی را در حال جنگ نرم با ابزار فیس بوک و یوتوب خواند.

آیا تاکنون خامنه ای شخصا حرکتی علیه آزادی مطبوعات انجام داده است؟

بله در زمانی که مجلس فرمایشی به ریاست شیخ مهدی کروبی در صدد بود قانون مطبوعات را باز بینی کند ،خامنه ای با نامه ای از مجلس خواست بررسی این طرح را پایان دهد و مهدی کروبی نیز با افتخار اعلام کرد با حکم حکومتی امام خامنه ای مجلس ادامه بررسی این طرح را معوق می کند.

آیا شما فکر نمی کنید فیس بوک یک ابزار دمکراتیک است و جلوگیری از دسترسی هر فردی حتا خامنه ای مغایر اخلاق عمومی می باشد؟

اخلاق دمکراتیک و دموکراسی یک خیابان دو طرفه می باشد و نمی توان قبول کرد که خامنه ای فیس بوک را فیلتر کند،مطبوعات را سانسور کند،پلیس فیس بوک راه بیاندازد،ارتش سایبری درست کند ،طرح اینترنت حلال را بریزد و یعقوب مهر نهاد ها ،پوینده ها ،مختاری ها ،سعیدی سیرجانی ها ،زهرا کاظمی ها و ستار ها را به قتل برساند و بعد بخواهد روی صفحه فیس بوک آزادانه فعالیت کند.

برخی فکر می کنند با لایک کردن صفحه خامنه ای می توانند راه گفت و گو و یا انتقاد را باز کنند،شما چه می اندیشید؟

شاید برخی بخواهند از دریان خون و جنایت خامنه ای بگذرند ولی من و بسیاری از مردم از این دریا نخواهیم گذشت و آشنایانی هم که این صفحه را لایک می کنند بهتر است در فکر بایکوت کردن وی باشند تا اعتبار بخشیدن به وی و بهتر است میان آزادی خواهان و دیکتاتور یکی را بر گزینند.من شخصا به دوستان فیس بوکی که صفه خامنه ای را لیک کرده اند می گویم اگر در صفحه خامنه ای را به دوستی با من ترجیح می دهید از لیست دوستان من خارج شوید.

از کجا متوجه حضور خامنه ای در فیس بوک شدید؟

یک مثل ایرانی می گوید کار کار انگلیسی هاست و این بار هم بی بی سی این خبر را منتشر کرد و نه رسانه دولتی

یک نظر

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'