سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
دست و دلبازی قهرمان دیروز و سیاستمدار امروز!

دست و دلبازی قهرمان دیروز و سیاستمدار امروز!

علی رضا دبیر کشتی گیر وزن ۵۸ کیلو پیشین تیم ملی و دارنده مدال طلای المپیک سیدنی، ۵ واحد مسکونی خود را برای توسعه حسینیه در شهر ری اختصاص داد.

637105_457

کیهان نوین: ورزش در دنیای امروزی بیشتر از اینکه ورزش باشد به صنعتی پولساز تبدیل شده است.ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و ورزشکاران ایرانی جزو متمولان جامعه به شمار می روند.البته این ماجرا غالبا درباره فوتبالیست ها مصداق داشته و دیگر ورزش ها از این قاعده جدا هستند.

اما قاعده دیگری هم  در ایران حکمفرماست که ورزشکاران نامدار پس از پایان دوران قهرمانی، روی به سیاست آورده تا ثروت و مکنت خود را در عرصه ای جدید دنبال کنند.

علی رضا دبیر قهرمان المپیکی کشور هم در زمره همین قهرمانان پیشین و سیاستمداران تازه است.وی پس از پایان دوران قهرمانی اش، با ورود به دنیای سیاست خیلی زود توانست جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کند!

دبیر با عضویت در شورای شهر تهران و به واسطه لابی هایی که پشت پرده صورت گرفت در ابتدا از جنوبی ترین نقطه تهران (محله ۱۳ آبان) در منطقه ۲۰ به چند خیابان بالاتر( ولنجک) در منطقه یک نقل مکان کرد و در اندک زمانی کوتاه،  تبدیل به یکی از بساز و بفروش های معروف تهران(البته از نوع عاشقان اهل بیت) شد!

روزگار نیز البته همراه قهرمان پیشین و سیاستمدار تازه بود تا جایی که وی در کمتر از یک دهه، به پاس زحمات بی دریغ و خدمت به مردم، تبدیل به یکی از متمولان بنام ایران شود!

البته قهرمان سابق المپیک از آنجا که ارادت زیادی هم به اهل بیت دارد، شکر خدا را فراموش نکرد و در اقدامی خداپسندانه، ۵ باب از منازل مسکونی خود را جهت ساخت حسینیه وقف کرد!

حال اینکه دبیر این ثروت را چطور و از چه راهی در کمتر از یک دهه به دست آورده از آن دست سوال هایی است که همیشه در جمهوری اسلامی بی جواب مانده و یقینا پس از این هم خواهد ماند!

در این رابطه سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه شهرری هم با تایید این خبر، از وقف ۵ واحد مسکونی توسط علیرضا دبیر جهت توسعه حسینیه امام حسن مجتبی در شهرری خبر داد.

وی دراین ارتباط گفت: علیرضا دبیر کشتی‌گیر المپیکی و قهرمان کشورمان، پنج واحد مسکونی به متراژ ۸۴ مترمربع، ۷۳ مترمربع، ۶۶ مترمربع، ۷۳ مترمربع و ۸۴ مترمربع همگی از بخش ۱۲ اوقاف تهران را وقف کرد.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'