سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

کشیده شدن اعتصابات سراسری به نیروگاه های هسته ای در فرانسه

در ادامه اعتصاب ها در فرانسه در اعتراض به اصلاحات قانون کار، «سه ژه ته» بزرگترین اتحادیه کارگران این کشوراعلام کرد که ۱۹نیروگاه هسته ای، پنجشنبه دست به اعتصاب سراسری خواهند زد.

imagesکیهان نوین: کارکنان کارخانه «نوژان سورسن» در نزدیکی پاریس از چهارشنبه شب اعتصاب 24 ساعته خود را آغاز کردند.

ژان کلود، از اعضای سه ژه ته میگوید: « دیگر اعتراض خیابانی فایده ای ندارد. آنها به ما گوش نمی کنند. دیگر می خواهیم با ابزار سنگین تری اعتراض خود را به گوششان برسانیم. کمی دیگر مقاومت میکنیم و به دولت می فهمانیم که مقاومت چیست.»

با وجود نگرانیهای فراوان در مورد وضعیت اقتصادی و سوخت کشور وزرای دولت سوسیالیست فرانسوا اولاند بر مقاومت دولت اصرار دارند و معتقدند که دولت امکانات و ذخایر لازم را برای بیش ازسه ماه آینده در اختیار دارد.

با گذشت چند روز از اعتصاب و بسته شدن پالایشگاه های نفت، صبح چهارشنبه پلیس فرانسه سایت «دوشی له مین» را تخلیه کرد. کارفرمایان هشدار داده اند که در صورت ادامه اعتصابات ضربه سنگینی به اقتصاد فرانسه وارد خواهد آمد.

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه میگوید:«هیچ راهی برای رد این طرح نیست. این قانون از روز جمعه لازم الاجراست وهمین منوال ادامه خواهد داشت. در آخر می خواهم از تلاش و خونسردی پلیس را تشکر کنم.»

روز چهارشنبه نیز برای ساعات طولانی پل نرماندی یکی از مسیرهای اصلی رفت و آمد، برای مدت طولانی توسط اعتصاب کنندگان بسته و باعث بوجود آمدن ترافیک سنگین شده بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'