سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

یورش صدها تن از هواداران مقتدی صدر به پارلمان عراق

صدها تن از معترضان هوادار مقتدی صدر روحانی شیعه عراقی، با یورش به منطقه سبز (خضرا) حفاظت شده بغداد، وارد ساختمان پارلمان عراق شده و اقدام به تخریب بخشی از اثاث آن کردند.

indexکیهان نوین: به گزارش خبرگزاری رویترز، شاهدان عینی می‌گویند که معترضان ابتدا خارج از منطقه حفاظت شده سبز بغداد که ساختمان‌های اصلی حکومتی و بسیاری از سفارتخانه‌های خارجی در آن قرار دارد، تجمع کردند. آن‌ها پس از آن در حالی که علیه اعضای پارلمان شعار می‌دادند، از پل ممتد بر روی رود دجله عبور کردند.

یکی از نیروهای امنیتی حاضر در محل گفت که معترضان هنگام ورود به منطقه سبز، توسط نیروهای امنیتی بازرسی نشدند بلکه حدود ۱۰ تن از شبه‌نظامیان وابسته به جریان صدر، وضیفه تفتیش معترضان را بر عهده گرفتند.

هواداران صدر که جنگجویانش برای مدتی بخش‌هایی از بغداد را به کنترل خود در آورده بودند و در دفاع از پایتخت در برابر شبه‌نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش نیز مشارکت می‌کنند، پیشتر چند هفته روبروی منطقه سبز بغداد با خواست اصلاحات تجمع کرده بودند.

البعادی خواستار تغییر برخی از وزرایی است که برای ایجاد توازن میان احزاب سیاسی و مذاهب انتخاب شده بودند و به جای آن‌ها وزرایی تکنوکرات انتخاب کند. هدف از این اقدام که صدر هم از آن حمایت می‌کند، مبارزه با فساد است.

العبادی پیشتر هشدار داده بود که هرگونه تاخیر در تشکیل دولت جدید می‌تواند در برابر جنگ با گروه داعش، مانع ایجاد کند.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'