سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت شاهو بایزیدی٬ برادر افسانه بایزیدی در شهرستان بوکان

بازداشت شاهو بایزیدی٬ برادر افسانه بایزیدی در شهرستان بوکان

شاهو بایزیدی٬ برادر افسانه بایزیدی٬ توسط مأموران امنیتی در بوکان بازداشت شد.

download (11)کیهان نوین:روز ۵ شنبه ۹ اردیبهشت ماه سال جاری٬ شاهو بایزیدی در محل کارش در بوکان از سوی دوتن از مأموران امنیتی اداره اطلاعات بوکان دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل گردید. این در حالی است که افسانه بایزدی٬ خواهر وی٬ از هفته گذشته در بازداشت به سر می‌برد.

نیروهای امنیتی روز پنچم اردیبهشت‌ماه سال جاری بدون نشان دادن هرگونه مجوز با مراجعه به منزل افسانه بایزیدی وی را بازداشت و به تفتیش منزل و ضبط وسایل پرداختند.

لازم به ذکر است که در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴، افسانه بایزیدی، در پی صحبت‌های انتقادی در مورد انتخابات در جمعی از دانشجویان، به اداره اطلاعات بوکان احضار و به مدت چند ساعت مورد تهدید و  بازجویی قرار گرفت.

شایان‌ذکر است که افسانه بایزیدی بوکانی که در مهرماه سال ۱۳۹۴ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و در تاریخ در ۳ آذرماه به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به دو سال حبس تعزیری محکوم شد. پس از برگزاری دادگاه تجدیدنظر در روز چهارشنبه ۷ دی‌ماه سال جاری، حکم دو سال حبس تعزیری وی در دادگاه نخست به حالت تعلیق درآمد و در‌‌نهایت در روز پنجشنبه ۸ دی‌ماه ۱۳۹۴ از زندان آزاد شد.

این فعال سیاسی پیش‌تر در آبان ماه ۱۳۹۲، به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت» بازداشت و سپس با تودیع وثیقه‌ای به مبلغ ١٠٠ میلیون تومان از زندان آزاد و به تحمل دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'