سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

آزار جنسی مجری زن شبکه “پرس تی.وی” از سوی مدیر ارشد این شبکه خبری

“شینا شیرانی” گوینده‌ی زن شبکه‌ی خبری انگلیسی‌زبان جمهوری اسلامی “پرس تی.وی”، کناره‌گیری خود را از این شبکه به این دلیل که «دیگر نمی‌توانسته جزو سیستم و سازمانی باشد که به آن اعتقاد ندارد» اعلام کرد.

12662626_1005588782845277_5673210357449123128_nکیهان نوین: “شینا شیرانی” گوینده‌ی جوان “پرس تی.وی” بعد از اعلام کناره‌گیری از این شبکه در روز جمعه (۱۶ بهمن-۵ فوریه)، ابتدا تصاویری از خود را با پوشش روسری و آن‌چه “حجاب کامل” خوانده می‌شود، در صفحاتش در فیسبوک و توییتر منتشر کرد و در توضیح آن‌ها نوشت که مدیران “پرس تی.وی” حتی اجازه‌ی حضور وی در مقابل دوربین با این پوشش را نیز نمی‌دادند. او هم‌چنین تصویری از یکی از اجراهای خود را منتشر کرده و توضیح داده که بعد از آن اجرا به خاطر پوششش، جریمه شده و حتی نزدیک بوده کارش را از دست بدهد.

وی در ادامه تصویری بدون حجاب از خود را در صفحه‌ی فیسبوکش گذاشته و تاکید کرده که زمان آن فرا رسیده تا «خود واقعی‌اش» را معرفی کند و «آزاد شود».

خانم شیرانی که به نظر می‌رسد از ایران خارج شده، هم‌چنین فایل صوتی و تصاویری از متن پیام‌های خصوصی حمیدرضا عمادی، مدیر خبر شبکه‌ی “پرس تی.وی” را منتشر کرده که نشان می‌دهد که او تحت آزار جنسی این مدیر پرنفوذ و نزدیک به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی قرار داشته است.

آقای عمادی سابقه‌ی هم‌کاری با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در جریان اعتراف‌گیری تلویزیونی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سال ۸۸ را در کارنامه‌ی خود دارد و به این دلیل، نامش در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته است. او هم‌چنین از جمله مدیران نزدیک به محمد سرافراز، رییس کنونی سازمان صداوسیما و رییس پیشین “پرس تی.وی” به شمار می‌رود.

شینا شیرانی بعد از انتشار فایل صوتی مکالمه‌ی تلفنی مربوط به آزار جنسی‌اش توسط حمیدرضا عمادی، نوشته که از سوی وی مورد تهدید قرار گرفته است. شیرانی هم‌چنین مدعی شده که این آزار مداوم جنسی با سوءاستفاده عمادی از این موضوع که او نیاز مبرم به حفظ شغلش داشته، انجام می‌گرفته است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'