سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
“بی اعتمادی و ناباوری به توان و ظرفیت زنان در کشور”

“بی اعتمادی و ناباوری به توان و ظرفیت زنان در کشور”

مولاوردی اضافه کرد: در کشور  عزم ملی برای بهره‌مندی از توانایی‌ زنان وجود ندارد.

 33کیهان نوین: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه بیمه زنان خانه‌دار که معاونت ارائه داده در نوبت رسیدگی در کمیسیون اجتماعی دولت بوده و نظرات دستگاهها هم اخذ شده است.

شهیندخت مولاوردی، افزود: این بیمه با مشارکت دولت اجرا می‌شود، به طوریکه بخشی از حق بیمه را دولت می پردازد؛ البته به دلیل بار مالی و توجیه اقتصادی نداشتن آن و اینکه زنان خانه دار جزو گروههایی هستند که کارفرمای خاصی ندارند به اجرا در نیامده است.

مولاوردی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی در حال بررسی بیمه های چند لایه به عنوان موضوع ماده ٢٧ قانون برنامه پنجم توسعه است.

وی درباره تشکیل وزارت زنان نیز گفت: هر چند این موضوع یکی از وعده های رییس جمهور بوده، اما امور زنان فرابخشی است و محدود کردن آن به یک وزارتخانه موجب می‌شود تا سایر دستگاهها مسئولیت هایشان را نادیده بگیرند و با این بهانه که این امور متولی خاصی دارد از زیر بار آن شانه خالی می کنند.

مولاوردی اضافه کرد: همچنین ممکن است این تلقی باشد که یک وزارتخانه متعلق به زنان است و سایر وزارتخانه‌ها متعلق به آنها نیست و زنان در آن سهمی ندارند. آنچه که تجربه جهانی به آن رسیده است مکانیسم نهادین برای پیشرفت زنان است که در هر کشوری سازو کار خودش را دارد و باید پیگیر وظایف دستگاهها، هماهنگ کننده و پیگیر وظایف آنها باشد.

نبود عزم ملی برای بهره‌مندی از توانایی‌های زنان

وی در پاسخ به این پرسش که مهمترین چالش حوزه زنان چیست و معاونت امور زنان برای حل آن چه راهکارهایی دارد؟ اظهارکرد: مهمترین چالش از نظر ما بی اعتمادی و ناباوری به توان و ظرفیت زنان در کشور است که تاثیر خود را بر همه مناسبات و تصمیمات و سیاست‌ها می گذارد. به عبارت دیگر هنوز عزم و اراده ملی را در بهره‌مندی از توان نیمی از سرمایه انسانی در برنامه‌ها مشاهده نمی‌کنیم.

برخی با چشم بسته به معاونت امور زنان حمله می‌کنند

وی درباره علت هجمه به معاونت امور زنان اظهارکرد: من این هجمه‌ها را طبیعی می‌بینم. در این دو سال اصولا هر قدمی که برداشته‌ایم برخی با چشم بسته حمله کرده‌اند و طوری وانمود می‌کنند که تاکنون هیچ حرکت مثبتی انجام نشده است و قرار نیست انجام شود. من این را نشانه تاثیرگذاری اقدامات معاونت می‌دانم و به قول معروف به قطاری که در حال حرکت است سنگ می‌زنند نه قطاری که در ایستگاه توقف کرده. این هجمه‌ها در کلیت آن خارج از چارچوب حمله به دولت نیست.
ما به دوران پسا تحریم خیلی دل بسته‌ایم

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در زمینه نقش زنان پس از لغو تحریم گفت: ما به دوران پسا تحریم خیلی دلبسته ایم! چون بسیاری از پیشنهادات و طرحهایی که ارائه می‌دهیم به دلیل بار مالی در اولویت قرار نمی‌گیرد که امیدواریم با رونق اقتصادی پس از لغو تحریم‌ها و خروج کامل از رکود بسیاری از برنامه زمینه تحقق پیدا کند؛ البته واقع بینانه اگر نگاه کنیم نباید انتظارات را دامن بزنیم چون زمان کافی برای تطبیق دادن خودمان با شرایط جدید را باید داشته باشیم.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'