سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

ارسال ٦٠ هزار تن نفت برای حوثی‌های یمن از سوی جمهوری اسلامی

منابع نظامی و امنیتی در حدیدە از فرستادن کشتی حاوی ٦٠ هزار تن نفت از سوی جمهوری اسلامی به حوثی‌های یمن و نزدیک شدن این کشتی به بندرگاه حدیدە خبر دادەاند.

images (1)کیهان نوین: پیشتر حوثی‌ها بندرگاه حدیده را به تصرف خود درآورده بودند و پس از برکنار کردن مسئول این بندر، یک مقام طرفدار خود را به جای او گماشتە بودند.

پیشتر عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن، چندین بار نسبت به دخالت جمهوری اسلامی در امور داخلی این کشور تصریحا هشدار داده بود.

جمهوری اسلامی از سوی رئیس‌جمهور یمن به پشتیبانی از حوثی‌ها (گروهی از پیکارجویان شیعه یمن)، محکوم شدە است.

پس از برکناری علی عبدالله صالح و به قدرت رسیدن عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور جدید یمن، جمهوری اسلامی از طریق گروه‌های شبەنظامی شیعە هموارە در تلاش برای دخالت و تضعیت دولت جدید برآمده است.

پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی از حوثی‌ها و دخالت در امور داخلی یمن، اوسط آبان‌ماه سال جاری، یمنی‌ها را به خیابان‌ها کشاند.

بنا به گزارسات منتشرە، دها تن از شهروندان یمنی، فعالین سیاسی و حقوقدانان این کشور، در اعتراض به حوثی‌ها و جمهوری اسلامی به خیابان‌ها ریخته و جمهوری اسلامی را به کمک تسلیحاتی و پشتیبانی مالی از حوثی‌ها محکوم کرده و علیه این رژیم شعار سر دادند.

طی مدت اخیر دخالت‌های جمهوری اسلامی در قالب کمک تسلیحاتی، مالی، آموزش‌های نظامی به گروه‌های شبه‌نظامی و همچنین افزایش باندهای جاسوسی در کشورهای منطقە کاملا مشهود بوده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'