سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
انتظار اعدام دست کم ٢٠٠ نفر در زندان ارومیه

انتظار اعدام دست کم ٢٠٠ نفر در زندان ارومیه

بیش از دویست نفر در زندان مرکزی ارومیه به اتهام های گوناگون در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند.

14649کیهان نوین: بیش از ٢٠٠ نفر در زندان مرکزی ارومیه منتظر اجرای حکم اعدام خود هستند. عمده جرایم محکومین به اعدام در زندان مرکزی ارومیه، قاچاق موادمخدر، قتل و درگیری مسلحانه است که در میان آنها تعدادی زندانی سیاسی محکوم به اعدام نیز وجود دارد.
بنا به اظهارات یک منبع مطلع از این زندان، بخاطر آمار بالای محکومین به اعدام و محدودیتهای امنیتی در این زندان نمی توان آمار دقیقی از اسامی زندانیان محکوم به اعدام را تهیه کرد، اما میتوان گفت که دستکم ٢٠٠ زندانی در این زندان محکوم به اعدام هستند و همان طور که شاهد هستید این زندان یکی از زندانهای ایران می باشد که در این مدت شاهد بیشترین اعدامها بوده است. و تنها در یک هفته گذشته ١٣ زندانی در این زندان اعدام شده اند.
براساس همین اظهارات در زندان ارومیه دستکم ٩ زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام هستند که لیست این زندانیان سیاسی کُرد محکوم به اعدام در زندان ارومیه ” ١- ادریس موانه ٢- ابراهیم عیسی‌پور ٣- بهروز آل خانی ٤- سید جمال محمدی٥- حبیب افشاری ٦- علی افشاری ٧- سامی حسینی ٨- سیروان نژاوی ٩- علی احمد سلیمان ” هستند که حکم بیشتر آنها هم در دیوان عالی کشور تایید شده و اجرای حکم به زندان فرستاده شده و هر لحظه احتمال اعدام آنها وجود دارد.
شایان ذکر است که زندان مرکزی ارومیه سومین زندان بزرگ ایران بشمار میاید.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'