سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

باز پس فرستادن پناهجویان از اروپا به ترکیه

اتحادیه اروپا و ترکیه از روز چهارشنبه 1-10-2014 توافقنامه ای را به اجرا گذاشتند که به موجب آن پناهجویانی که از خاک ترکیه وارد اتحادیه اروپا می شوند به این کشور بازگردانده خواهند شد.

ترکیهکیهان نوین: بر مبنای این توافق پناهجویانی که به نحوی خود را از طریق مرز ترکیه به یکی از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا برسانند، دوباره به ترکیه بازگردانده خواهند شد.

همچنین در این توافقنامه مقرر گردید که ورود شهروندان ترکیه به اتحادیه اروپا بدون اخذ روادید صورت گیرد.

در اثر جنگ داخلی سوریه طی سه سال گذشته، بیش از یک و نیم ملیون نفر از مردم این کشور به ترکیه پناه برده اند. پناه بردن این تعداد سوری به ترکیه، این کشور را به بزرگترین میزبان پناهندگان در جهان تبدیل کرده است .

این در حالی است که در پی حملات جدید دولت اسلامی عراق و شام “داعش”به روستاهای کردنشین کوبانی در نزدیکی مرز میان سوریه و ترکیه، به تعداد پناهندگان سوری در ترکیه افزوده می شود.

سازمان های حقوق بشری وابسته به سازمان ملل متحد از برخی کشورهای اروپایی مانند یونان و ایتالیا به دلیل بازگرداندن پناهجویان به کشورهای مبدا این پناهندگان به شدت انتقاد کردند.

در سال جاری بیش از 2500 پناهجو برای فرار از فقر، جنگ، آزار و فشار سیاسی در تلاش برای رسیدن به اروپا از طریق دریا جان خود را از دست دادند.

گفتنی است که ترکیه و اتحادیه اروپا این توافقنامه را در ماه دسامبر سال گذشته امضا کرده اند و در ماه ژوئن گذشته توسط پارلمان ترکیه تصویب شد و از اول اکتبر ماه جاری به اجرا درآمد.

نظرها

  • تشکر از شما بخاطر پاسخگویی و همینطور اطلاع رسانی.
    ضمنا در لیست شبکه های اجتماعی آدرس کیهان نوین در توییتر ذکر نشده و فقط به صفحه اصلی سایت توییتر لینک داده شده، اگر مطالب سایت را در این شبکه اجتماعی هم منتشر می کنید لطفا آدرس را در اختیار خوانندگان سایت قرار دهید. تشکر.

    • با درود

      این هم لینک تویتر کیهان نوین :

      twitter.com/0Keyhanenovin0

  • دوست عزیز،
    از توجه و پیگیری شما بسیار خرسندیم. مخاطب آگاه سنگینی وظیفه و همزمان لذت کار را دو چندان می کند. برای آگاهی شما از صحت خبر، شما را به بیانیه مطبوعاتی رسمی کمیسیون اروپا در تاریخ 1 اکتبر 2014 ارجاع می دهم.(Statement of Commissioner Malmström on the entry into force of the Readmission Agreement between Turkey and the EU) . این بیانیه را در پایگاه اطلاعاتی کمیسیون اتحادیه اروپا می یابید. در این بیانیه، خانم سیسیلیا مالم استروم، کمیسر امور داخلی اروپا، اجرایی شدن این توافقنامه را از تاریخ 1 اکتبر رسما اعلام کرده است. امیدوارم شما دوست عزیز، چنانچه پناهجو هستید تحت تاثیر این قانون قرار نگیرید.

  • دوست عزیز خبری که در سایت بی بی سی اروپایی منتشر شده مربوط به دسامبر 2103 هست و هیچ جای خبر هم گفته نشده که از 1 اکتبر 2014 توافقنامه اجرا میشه! چند خبرگزاری دیگه رو چک کردم و همه خبرها مربوط به سال 2013 هستند و ظاهرا صحبت تازه ای در این باره نشده.
    لطفا پیگیری کنید و در صورتی که اجرای این توافقنامه از اکتبر 2014 نیست خبر رو حذف کنید.
    ممنون.

  • دوست عزیز،
    منبع اصلی خبر را در BBC Europe تحت عنوان EU and Turkey agreement on deporting migrants and visasمشاهده کنید.

  • سلام
    لطفا منبع اصلی این خبر رو معرفی کنید (ایرانی یا خارجی)، ممنون میشم اگر لینکش رو کامنت کنید یا زیر خبر قرار بدید.
    تشکر.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'