سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

اعلام حالت فوق‌العاده در واشنگتن

رییس جمهور آمریکا به دلیل آتش سوزی‌های گسترده در ایالت واشنگتن حالت فو‌ق‌العاده اعلام کرد.

 

5
کیهان نوین: به گزارش آسوشیتدپرس، ایالت واشنگتن در دو هفته اخیر شاهد آتش سوزی‌های گسترده بوده که باعث نابودی مراتع و بخش گسترده‌ای از جنگل‌ها شده است. به دلیل بارش باران شدید که از امروز پیش بینی آن منتشر شد امکان دارد سیل در مناطق گرفتار آتش به راه بیفتد و خسارات را بیش از پیش کند.

بر همین اساس اوباما امروز چهارشنبه 23 ژوییه 2014 برای ایالت واشنگتن حالت فوق العاده اعلام کرد و به همین علت آژانس فدرال مدیریت امور اضطراری و وزارت امنیت داخلی اجازه می‌یابند برای اقدامات امدادی و کمک به این ایالت و نهادهای محلی همکاری و هماهنگی داشته باشند.

 

آتش سوزی گسترده در جنگل‌های مرکزی ایالت واشنگتن در شمال غرب آمریکا، باعث صدور هشدار به ساکنان این منطقه برای ترک فوری خانه‌هایشان شد. زبانه‌های آتش و دود کماکان از جنگل‌ها و بیشه زارها  در ایالت واشنگتن بر می‌خیزد و در این فصل خشکسالی، روند آتش سوزی در این جنگل‌ها به سرعت به پیش می‌رود. هم‌اکنون روی اکثر خانه‌های روستاهای اطراف آتش‌سوزی را خاکستر جنگل پوشانده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'