سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

ویرانی پارک فرهنگ پیرانشهر طی حکم دادگاه پیرانشهر

پارک پیرانشهر با حکم دادگاه تخریب شد. دادگاه عمومی پیرانشهر پارک فرهنگ این شهر را ملک ارثی اعلام کرد.

img20160527_093834کیهان نوین: روز پنجم خردادماه پارک فرهنگ پیرانشهر در محله‌ای به همین نام از سوی مالکان شخصی پارک تخریب گردید.

تخریب پارک علی‌رغم مخالفت فعالین محیط‌ زیست و دوستداران فضای سبز صورت گرفته است.
لازم به ذکر است که پیش از این دادگاه در دو حکم جداگانه، مانع از تخریب آن شده بود که با پیگیری مدعیان مالکیت ارضی پارک فرهنگ، قاضی به ارثی بودن زمین پارک و استرداد آن رأی داد.

به گفته‌ی یک شهروند ساکن پیرانشهر٬ آقای “م” در سه سال اخیر با پرداخت یک میلیارد تومان از سوی شهرداری جهت واگذاری پارک و انصراف از شکوائیه موافقت کرده بود.

همین منبع اضافه می‌کند که مدعی زمین‌های پارک فرهنگ به دلیل باندبازی‌ها درون شهرداری و فساد اداری، مبلغ مطالبه‌ی قیمت زمین را به ٥ میلیارد تومان افزایش داده است.

همچنین تخریب درختان و بوته‌های زینتی با چمن در پارک فرهنگ در حالی است که پیشتر فرمانداری و شهرداری از “مصالحه” و “ملک جایگزین” در قضیه پارک فرهنگ خبر داده بودند.

طبق برآوردهای نیمه‌رسمی، از حدود ۱۴۰ میلیون هکتار “اراضی ملی”، نزدیک به ۱۰ میلیون هکتار زمین سند ندارد.

اکنون زمین پارک متعلق به خانواده “ع.م” می‌باشد و اعضای این خانواده طی دو روز گذشته اقدام به حصارکشی و دیوارکشی اطراف پارک مزبور در مرکز شهر پیرانشهر کرده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'