سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

خبر دیشب وال استریت ژورنال: 🔻ایران به جنوب یا شمال اسرائیل حمله خواهد کرد، شاید ۲۴ تا ۴۸ ساعت دیگر

روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال در گزارشی در خصوص احتمال عملی شدن پاسخ نظامی ایران به اسرائیل «در ۴۸ ساعت آتی» نوشت که رهبر جهوری اسلامی هنوز در حال بررسی مخاطرات سیاسی چنین حمله‌ای است، ولی نیروهای نظامی ایران پیشاپیش پهپادها را از آشیانه بیرون آورده‌اند.

کیهان نوین :همزمان وزیر دفاع اسرائیل به همتای آمریکایی خود گفت هر حمله مستقیم ایران، مستلزم پاسخ مناسب اسرائیل علیه ایران خواهد بود.

وال استریت جورنال بامداد جمعه، ۲۴ فروردین، به نقل از یک منبع آگاه در تل‌آویو نوشت اسرائیل برای حمله مستقیم ایران به جنوب یا شمال اسرائیل که ممکن است «در ۲۴ تا ۴۸ ساعت آتی رخ دهد»، آماده شده است.

اما این روزنامه به نقل از یک منبع نزدیک به دفتر رهبر ایران نوشت که طرح‌های حمله هنوز در دست بررسی است و تصمیم نهایی گرفته نشده است.

– یک منبع مطلع آمریکایی گفته، « واضح است که واکنش جمهوری اسلامی «کنترل شده‌» و «غیرتنش‌زا» خواهد بود
👈یعنی جمهوری اسلامی بدنبال این است با اجازه اسراييل یک منطقه خالی از سکنه در اسراييل مانند بلندی های جولان را مثل حمله نمایشی موشکی به پایگاه عین‌الاسد در عراق را با موشک بزند تا به طرفدارانش نشان دهد که بالاخره جرات به خرج داده و به اسرايیل حمله کرده است. اگر اسرايیل چنین لطفی در حق جمهوری اسلامی کرده و به رژیم برای حفظ آبرو اجازه چنین کاری را بدهد، حتی ممکن است ج.اسلامی در آینده نزدیک اسراییل را به رسمیت هم بشناسد.

بدون نظر

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'