سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

نظرسنجی «گالوپ»؛ اکثریت مردم آمریکا «تروریسم سایبری» و «توسعه تسلیحات اتمی رژیم ایران» را اصلی‌ترین تهدیدات می‌دانند

بر اساس نظرسنجی مؤسسه «گالوپ» بیش از سه چهارم آمریکایی‌ها «تروریسم سایبری (۷۹ درصد)» و «توسعه تسلیحات هسته‌ای رژیم ایران (۷۷ درصد)» را به عنوان اصلی‌ترین تهدیدات برای منافع حیاتی ایالات متحده می‌دانند.

According to the Gallup Institute survey, more than three quarters of Americans consider “cyber terrorism (79%)” and “Iranian regime’s nuclear weapons development (77%)” as the main threats to the vital interests of the United States.

کیهان نوین: بر اساس نظرسنجی مؤسسه «گالوپ» که هفتم مارس (۱۷ اسفندماه) بیش از سه چهارم آمریکایی‌ها «تروریسم سایبری (۷۹ درصد)» و «توسعه تسلیحات هسته‌ای رژیم ایران (۷۷ درصد)» را به عنوان اصلی‌ترین تهدیدات برای منافع حیاتی ایالات متحده می‌دانند.
جمهوریخواهان و دموکرات‌ها درباره تهدیدات ناشی از گرمایش جهانی، مهاجرت و مسئله چین اختلاف نظر دارند. به عنوان مثال اکثریت در همه گروه‌های حزبی موافقند که قدرت نظامی چین، برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران و تروریسم بین‌المللی تهدیدهای حیاتی برای ایالات متحده هستند، اما این نرخ‌ها در میان جمهوریخواهان بسیار بالاتر از دموکرات‌ها یا مستقل‌ها است.
-اکثریت بزرگی از جمهوریخواهان در مقابل بسیار کمتر از نیمی از دموکرات‌ها تهدیدات ناشی از ورود غیرقانونی مهاجران به ایالات متحده و قدرت اقتصادی چین را حیاتی می‌دانند.

وبسایت مؤسسه گالوپ روز پنجشنبه هفتم مارس (۱۷ اسفندماه) نتایج نظرسنجی در مورد ۱۳ مورد از اصلی‌ترین تهدیدات بین‌المللی را منتشر کرد که طبق آن ۷۳ درصد از شرکت‌کنندگان، برنامه‌های اتمی کره شمالی را به عنوان تهدید اصلی آمریکا دانسته‌اند.

قدرت نظامی روسیه و چین و درگیری چین و تایوان و نگرانی از گسترش تروریسم بین‌المللی و درگیری بین کره شمالی و جنوبی بخشی از نگرانی‌های مردم آمریکاست.

در بین شهروندان آمریکایی ۴۰ درصد درگیری میان کره شمالی و جنوبی را تهدید اصلی می‌دانند و کمتر از نیمی از مردم آمریکا (۴۹ درصد) گرمایش زمین را زنگ خطر می‌دانند.

بر اساس این نظرسنجی، از هر چهار نفر یک نفر گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوا و حدود ۱۴ درصد ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا را تهدید اصلی می‌دانند.

حدود نیمی از آمریکایی ها (۵۲ درصد) در حال حاضر مناقشه اسرائیل و فلسطین را تهدیدی حیاتی برای منافع ایالات متحده می‌دانند، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۵ درصد بود. با این حال، سطح فعلی هنوز با نقطه اوج مطابقت ندارد. در سال ۲۰۰۴  حدود ۵۸ درصد از درگیری‌های آن دوران اسرائیل و فلسطین نگران بودند.

جمهوریخواهان و دموکرات‌ها درباره تهدیدات ناشی از گرمایش جهانی، مهاجرت و مسئله چین اختلاف نظر دارند. به عنوان مثال اکثریت در همه گروه‌های حزبی موافقند که قدرت نظامی چین، برنامه تسلیحات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و تروریسم بین‌المللی تهدیدهای حیاتی برای ایالات متحده هستند، اما این نرخ‌ها در میان جمهوریخواهان بسیار بالاتر از دموکرات‌ها یا مستقل‌ها است.

اکثریت بزرگی از جمهوریخواهان در مقابل بسیار کمتر از نیمی از دموکرات‌ها تهدیدات ناشی از ورود غیرقانونی مهاجران به ایالات متحده و قدرت اقتصادی چین را حیاتی می‌دانند. جمهوریخواهان و دموکرات‌ها همچنین دیدگاه‌های متفاوتی در مورد مناقشه چین و تایوان دارند، بطوری که اکثریت قاطع جمهوریخواهان در مقابل کمتر از نیمی از دموکرات‌ها می‌گویند که این یک تهدید حیاتی است.

دموکرات‌ها (۶۳ درصد) بیشتر از جمهوریخواهان (۵۱ درصد) و مستقل‌ها (۵۰ درصد) درگیری روسیه و اوکراین را بحرانی می‌دانند. اما تفاوت عمده‌ای (۶۳ امتیاز) بین دیدگاه دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در مورد جدیت گرمایش جهانی و همچنین بین دموکرات‌ها و مستقل‌ها (۳۶ امتیاز) وجود دارد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'