سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

صدیقه وسمقی، اسلام‌پژوه و فعال سیاسی، از سوی دادسرای اوین احضار شد .

خانم وسمقی در یک پست اینستاگرامی نوشت: «در احضاریه ذکر نشده که اتهامم چیست و شاکی پرونده کیست.»

کیهان نوین :صدیقه وسمقی، اسلام‌پژوه و فعال سیاسی می‌گوید که دادسرای اوین او را احضار کرده است.

این فعال سیاسی روز سه‌شنبه در گفت‌و‌گو با رادیو فردا گفت این احضاریه از سوی بازپرسی شماره سه دادسرای اوین به صورت الکترونیکی برای من فرستاده شده اما در آن قید نشده است که «شاکی کیست، اتهام من و دلایل اتهامی چیست، در حالی که طبق آیین دادرسی کیفری این موارد باید در احضاریه قید شود».

او افزود: «من اطلاعاتی در این مورد ندارم و این احضاریه به صورتی که برای من ارسال شده است، جنبه قانونی ندارد.»

خانم وسمقی می‌گوید بر اساس احضاریه باید ظرف پنج روز به بازپرسی در دادسرای اوین مراجعه کند، در غیر این صورت او را جلب خواهند کرد.

این فعال سیاسی و عضو اولین دوره شورای شهر تهران آبان امسال ویدئویی بدون حجاب اجباری از خود در حساب کاربری‌اش در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود.

او در گفت‌وگو که همان زمان انجام شد، گفته بود این اقدام خود را اعتراضی به رویه نظام دینی حاکم در برخورد با زنانی می‌داند که برای «پوشش اختیاری» تلاش می‌کنند.

خانم وسمقی افزوده بود پوشش اجباری اسلامی در شرایط کنونی «ابزاری برای سرکوب» است و نمی‌خواهد با روسری سر کردن با «سرکوبگران همکاری کند».

این اسلام‌پژوه همچنین بدون حجاب اجباری در مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند، دختری ۱۶ ساله و بدون حجاب اجباری که روز ٩ مهر در مترو «شهدا» تهران پس از ورود به واگن بیهوش شد و بعدها خبر رسید که به کما رفته است، شرکت کرد و مورد ضرب‌وشتم نیروهای امنیتی قرار گرفت.

او در گفت‌وگوی روز سه‌شنبه خود با رادیو فردا در مورد احتمال احضارش به‌دلیل حضور بدون حجاب اجباری در این مراسم گفت: «مسلم است که احضاریه مربوط به فعالیت‌ها، مواضع و واکنش‌هاست، اما این‌که الان کدام را برای احضار من دستاویز قرار داده‌اند، اطلاعی ندارم. به هر حال، تا طبق قانون این‌ها به من اطلاع داده نشود در شعبه بازپرسی دادسرا حضور نخواهم یافت».

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'