سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

حکم نزدیک به چهار سال حبسِ سپیده رشنو اجرایی شد .

سپیده رشنو، نویسنده مخالف حجاب اجباری خبر داد که حکم سه سال و ۱۱ ماه حبس او اجرایی شده و باید طی روزهای آینده خود را به زندان معرفی کند.

کیهان نوین :این نویسنده و مترجم معترض به حجاب اجباری روز پنج‌شنبه ۲۶ بهمن در حساب کاربری خود در اینستاگرام و شبکه ایکس این خبر را اعلام کرد و افزود که «به محض رسیدن پرونده به اجرای احکام، ممنوع‌الخروج» شده است.

خانم رشنو تابستان ۱۴۰۱ پس از آن بازداشت شد که ویدئویی از اعتراض او به یک زن محجبه در اتوبوس در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای یافت. او پس از آزادی موقت با وجود فشارهای بسیار به اعتراض مدنی خود به حجاب اجباری ادامه داد.

به گفته این نویسنده، حکم سه سال و هفت ماه حبس او بابت پرونده اول مربوط به اعتراض در «اتوبوس»، حکم چهار ماه حبس او بابت پرونده دوم در ارتباط با «اعلام خبر تعلیق دانشگاه» و حکم یک و نیم میلیون تومان جزای نقدی مربوط به پرونده سوم یعنی «حضور با پوشش انتخابی در روز دادگاه پرونده دوم» اجرایی شده است.

او هم‌چنین نوشته که برای اجرای حکم سه سال و ۱۱ ماه حبس باید در چند روز آینده خود را به اجرای احکام زندان اوین معرفی کند.

سپیده رشنو با اشاره به ممنوع‌الخروج شدن خود پس از رسیدن پرونده به اجرای احکام افزود: «البته ممنوع‌الخروجی برای کسی که قصدی برای رفتن نداره.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'