سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

یک نماینده مجلس: تاکنون بیش از پنج هزار دانش‌آموز در ایران مسموم شده‌اند .

محمدحسن آصفری اعلام کرد که بر اساس گزارش‌ها، تا روز یکشنبه، بیش از پنج هزار دانش‌آموز دختر و پسر در ۲۵ استان کشور و ۲۳۰ مدرسه دچار مسمومیت شده‌اند.

کیهان نوین :این عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا تصریح کرد این آمار بیشترین مسمومیت مربوط به دختران و کمترین مربوط به پسران بوده است.

او همچنین منشأ این مسمومیت‌ها را انتشار«گازی خاص» عنوان کرد و گفت باید همچنان منتظر نتایج «سم‌شناسی» از سوی وزارت بهداشت بود.

با گذشت بیش از یک صد روز از آغاز حملات با گاز سمی به مدارس در نقاط مختلف ایران، هنوز گزارش روشن و دقیقی از سوی نهادهای رسمی حکومت ارائه نشده است.

ارزیابی مجموع گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های ایران حاکی است که در سه ماه گذشته بیش از دو هزار و ۴۰۰ مورد مسمومیت در مدارس ایران به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش‌ها، بیش از ۱۰۰ مدرسه در این مدت هدف حملات با گاز سمی قرار گرفته‌اند، اگرچه شاهدان عینی بر این باورند که آمار حقیقی «بالاتر» از موارد گزارش‌شده است.

تا کنون آمار رسمی دقیقی در رابطه با شمار افراد مسموم‌شده در مدارس که عمدتاً دختران دانش‌آموز را هدف گرفته، منتشر نشده است.

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی عصر دوشنبه گزارش داد نتایج اولیه بررسی مسمومیت دانش‌آموزان نشان می‌دهد که «ماده محرک» به کار رفته در این حملات «استنشاقی است» و «خودش حالت گازی دارد».

پیشتر، حمیدرضا هاشمیان، پزشک فوق‌تخصص بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری، تصریح کرده بود گازهایی که برای مسمومیت دانش‌آموزان استفاده می‌شود «ترکیبی» است و دسترسی به آن‌ها «برای افراد عادی امکان‌پذیر نیست».

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'