سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

خبرهای مبهم از کشته شدن دو عضو هوافضای سپاه و وزارت دفاع

علاوه بر علی کمانی، عضو یگان هوافضا که سپاه پاسداران روز یکشنبه ۲۲ خرداد از کشته شدن او «حین مأموریت» خبر داد، در این روز اعلام شد محمد عبدوس، از «کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، نیز «حین انجام مأموریت» کشته شده است.

کیهان نوین :خبر کشته شدن محمد عبدوس را ابتدا خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه، اعلام و او را «از کارکنان هوافضای سپاه در سمنان» معرفی کرد، اما روز دوشنبه وزارت دفاع با صدور اطلاعیه‌ای وی را از کارکنان این وزارتخانه معرفی کرد و افزود که «عصر یکشنبه ۲۲ خرداد حین انجام مأموریت در منطقه عمومی سمنان» کشته شده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز همچون خبرگزاری فارس در اطلاعیه مبهم خود به جزئیات و محل دقیق کشته شدن محمد عبدوس اشاره‌ای نکرده است.

با این حال وزارت دفاع در بیانیه خود از تعبیر «جانفشانی» و « از خون خود گذشتن» در مورد آقای عبدوس استفاده کرده که احتمال کشته شدن او به‌دلیل سانحه یا تصادف عادی را ضعیف می‌کند.

انتشار خبر کشته شدن محمد عبدوس هم‌زمان بود با انتشار اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از کشته شدن یک عضو دیگر یگان هوافضای خود به نام علی کمانی «در حین انجام مأموریت در سانحه تصادف» خبر داده بود.

در اطلاعیه سپاه استان مرکزی نیز زمان دقیق کشته شدن علی کمانی و دیگر جزئیات حادثه را در ابهام گذاشت.

در هفته‌های گذشته گزارش‌های متعددی در مورد کشته شدن نیروهای برجسته سپاه پاسداران در حوادث گوناگون منتشر شد.

سوءقصد مسلحانه به حسن صیاد خدایی، از فرماندهان نیروی قدس سپاه، که موجب کشته شدن او شد، از مهم‌ترین این اتفاقات بود. پس از آن گزارش شد که علی اسماعیل‌زاده، سرهنگ پاسدار عضو نیروی قدس، روز نهم خرداد «با افتادن از بالکن خانه خود در کرج» کشته شده است.

مرگ مشکوک ایوب انتظاری، «دانشمند صنایع هوافضا»، نیز در کانون توجه قرار گرفت و استاندار یزد او را «شهید» خواند.

برخی رسانه‌های اسرائیل نیز روز ۱۴ خرداد از مرگ «کامران ملاپور، دانشمند جوانی که در سایت هسته‌ای نطنز کار می‌کرد» خبر دادند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'