سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

اسماعیل قاآنی به آمریکا: اگر «از جغرافیای اطراف ما» بیرون نروید، کاری می‌کنیم که فرار کنید! دندان اسرائیل را هم خُرد می‌کنیم!

همزمان با ادامه مذاکرات اتمی در وین فرمانده «نیروی قدس» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آمریکا هشدار داد که اگر «از جغرافیای اطراف ما» بیرون نروید، کاری می‌کنیم که فرار کنید!

کیهان نوین: اسماعیل قاآنی فرمانده «قدس» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به اسرائیلی‌ها: با کوچکترین حرکت دندان‌تان را خُرد می‌کنیم!
– اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس: زمان یکسره کردن نبرد با رژیم صهیونیستی فرار رسیده.
-محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی: رژیم صهیونیستی عقده مشروعیت دارد لذا از طرف‌های مقابل ایران درخواست مقاومت در برابر باج‌خواهی هسته‌ای ایران کرده تا درد خود را تسکین دهد.

اسماعیل قاآنی پنجشنبه ۱۱ آذرماه ادعا کرد «دوران آنکه دشمنان اسلام هرکاری دلشان بخواهد انجام دهند گذشته!» وی گفت «پیام ما به آمریکایی‌ها این است که هنوز وقت دارید از جغرافیای اطراف ما بیرون بروید، در غیر اینصورت اگر جغرافیای اطراف ما را ترک نکنید، کاری می‌کنیم که بعد از زمانی که از افغانستان فرار کردید، بر سر شما بیاید.»

او تأکید کرد: «بالاترین شکست دوران حاضر آمریکا، شکست در افغانستان است.»

قاآنی در یک سخنرانی دیگر با همان زبان رایج زمامداران جمهوری اسلامی خطاب به اسرائیلی‌ها هم گفت «با کوچکترین حرکت دندان‌تان را خُرد می‌کنیم!» او افزود: «دورانی که هر کاری می‌خواستید انجام می‌دادید گذشت. شهدای ما در مسیری جان دادند که هدف نهایی‌شان از بین بردن وجود شماست!»

این مواضع قاآنی اگرچه مضحک است اما در شرایطی بیان می‌شود که به نظر می‌رسد مذاکرات وین همچنان بی‌نتیجه مانده و این حرف‌ها به نوعی خط و نشان کشیدن علیه غربی‌هاست.

در چهارمین روز از هفتمین دور مذاکرات وین میخائیل اولیانوف سفیر روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین که به شدت مدافع احیای برجام است گفت «هنوز اختلافات زیادی بین تهران و واشنگتن وجود دارد و ایران از توافق اتمی دور شده است.»

در همین ارتباط است که قاآنی در سخنرانی‌های خود مستقیم و غیرمستقیم اشاره کرد شبه‌نظامیان منطقه و «جریان مقاومت» بازوهای جمهوری اسلامی هستند! آنهم در حالی که مقامات دیگر جمهوری اسلامی گاهی وابستگی شبه‌نظامیان و «جریان مقاومت» به تهران را رد می‌کنند!

همزمان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز بیکار ننشسته و تهدید کرده «زمانِ یکسره کردن نبرد با رژیم صهیونیستی فرا رسیده است!»

مقامات جمهوری اسلامی در حالی بی‌نتیجه ماندن مذاکرات وین را حاصل فشارهای اسرائیل می‌دانند که مقامات دولت بایدن نیز با وجود تمایل زیاد اما نسبت به احیای برجام بدبین و ناامید شده‌اند.

از سوی دیگر، محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با این موضع دولت اسرائیل که دیگر طرفین مذاکره می‌بایست در برابر باج‌خواهی هسته‌ای جمهوری اسلامی مقاومت کنند، می‌گوید «توصیه ما به ۱+۴ این است که باید نوعی در بین افکار عمومی جهان رفتار کنند که برداشت نشود آنها با آهنگ رژیم صهیونیستی رفتارشان را تنظیم می‌کنند.»

او تأکید کرده «رژیم صهیونیستی عقده مشروعیت دارد لذا از طرف‌های مقابل ایران درخواست مقاومت در برابر باج‌خواهی هسته‌ای ایران کرده تا درد خود را تسکین دهد.»

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'