سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
۵۰۰هزار امضا برای شکایت از حسن روحانی؛ آغاز فعالیت تیم بازرسی در «نهاد ریاست جمهوری»

۵۰۰هزار امضا برای شکایت از حسن روحانی؛ آغاز فعالیت تیم بازرسی در «نهاد ریاست جمهوری»

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که بیش از ۵۰۰هزار امضا و شکایت از روحانی به این کمیسیون رسیده و پرونده‌ای برای بررسی ترک فعل‌های او تشکیل شده است.

کیهان نوین: رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی: تیم بازرسی کمیسیون در نهاد ریاست جمهوری مستقر می‌شود تا ترک فعل‌ها و یا حتی فعل‌هایی که رئیس جمهور سابق داشته است را بررسی کند!
این نامه از سوی فعالان اصولگرا و منتقد دولت روحانی تهیه و تنظیم و امضاکنندگان جمعی از طلاب، دانشجویان و مردم عادی عنوان شده‌اند.
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی دهم شهریور امسال از ارجاع سه شکایت این کمیسیون از رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم جمهوری اسلامی به قوه قضائیه خبر داده بود.

حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده شکایت از حسن روحانی گفته که پرونده‌ای درباره ترک فعل‌های حسن روحانی رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم رژیم جمهوری اسلامی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تشکیل شده و این کمیسیون در حال رسیدگی به ابعاد مختلف آن است.

به گفته حسن شجاعی بیش از ۵۰۰هزار امضا و شکایت از حسن روحانی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی رسیده و حتا برخی از طومارها هم به این کمیسیون رسیده که خیلی از آنها به صورت دستی نوشته شده و امضاهای مردمی دارد که به آنها هم رسیدگی خواهد شد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی همچنین از تحقیقات و بررسی‌ها در «نهاد ریاست جمهوری» خبر داده و گفته است: «مقرر شده که تیم بازرسی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به نهاد ریاست جمهوری رفته و در آنجا مستقر شود تا برخی از ترک فعل‌ها و یا حتا فعل‌هایی که رئیس جمهور سابق داشته است را بررسی کند؛ این تیم وظیفه رسیدگی به تمامی اسناد و ابعاد مختلف این پرونده را برعهده دارد.»

او همچنین بر لزوم همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف با تیم بازرسی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تأکید کرده و گفته این کمیسیون «شأن حقوقی مستقلی دارد و اختیاراتی را هم بر اساس قانون دارد که ابزارهای بسیار قوی هم دارا است.»

نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی دهم شهریور امسال از ارجاع سه شکایت این کمیسیون از رئیس جمهوری اسلامی سابق به قوه قضائیه خبر داده بود.

به گفته نصرالله پژمانفر دو پرونده با موضوع ترک فعل حسن روحانی از سوی کمیسیون اصل ۹۰ به قوه قضائیه ارسال شده که اولین پرونده درباره بحران در بازار «بورس» و دومین پرونده درباره «مداخلات ارزی» از سوی برخی افراد در دولت گذشته و به ویژه حسن روحانی بوده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ هچنین افزوده بود که در پرونده مسکن کل سیاست‌هایی که در این حوزه قرار به اجرا بوده را بررسی کرده‌ایم و از حسن روحانی به دلیل ترک فعل‌های که داشته شکایت کرده‌ایم و پرونده به دادستانی ارسال شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'