سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
وزیر خارجه اسرائیل، «رژیم ایران ما را به نابودی تهدید می کند و اسرائیل در خنثی کردن اتم ایران به همه اقدامات دست می زند»

وزیر خارجه اسرائیل، «رژیم ایران ما را به نابودی تهدید می کند و اسرائیل در خنثی کردن اتم ایران به همه اقدامات دست می زند»

یائیر لاپید وزیر خارجه اسرائیل در همایش رسانه ای با همتای آمریکایی خود و در گفتگوهایی که در واشنگتن با وی به عمل آورد، به خوبی روشن ساخت که اسرائیل نمی تواند با وضعیت فعلی در مورد تلاش های اتمی رژیم ایران کنار آید. لپید گفت که ادامه برنامه های هسته ای رژیم، جان مردم اسرائیل را سخت به خطر می اندازد و وظایف اساسی دولت اسرائیل است که از جان شهروندان و امنیت کشور دفاع کند و برای رسیدن به این هدف به هر اقدام لازم دست بزند.

کیهان نوین: نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل نیز بازها این سیاست راهبردی را مورد تاکید قرار داده اند و رئیس ستاد ارتش اسرائیل نیز گفته است: ارتش مرتبا برنامه های خود را به روز می کند و با تکنولوژی جدید هماهنگ می سازد تا همیشه برای اقدام دفاعی آمادگی داشته باشد.

ژنرال آویو کوخاوی همچنین گفت که دولت اسرائیل به همین منظور چند صد میلیون دلار بر بودجه دفاعی کشور افزوده است.

یائیر لپید در سخنان خود با همتای آمریکایی گفت: «رژیم ایران، اسرائیل را علنا و عملا به نابودی تهدید می کند و چنین رژیمی نباید به بمب هسته ای مجهز گردد و وظیفه دولت اسرائیل است که نگذارد رژیم ایران به چنین مرحله ای برسد».

بیان این سخنان در واشنگتن، آن هم در یک همایش رسانه ای مشترک با وزیر خارجه آمریکا می تواند بازتاب گسترده تری داشته باشد.

وزیر خارجه اسرائیل گفت که باید برای تلاش های دیپلماتیک یک محدودیت زمانی تعیین کرد و اگر تلاش های دیپلماتیک شکست بخورد، اسرائیل طرح جایگزینی را پیشنهاد کرده که باید به اجرا گذاشته شود.

جزئیات این طرح بسیار محرمانه است، ولی گفته می شود که شامل بسیاری اقدامات غیر نظامی است که بتواند به پیشبرد برنامه های هسته ای رژیم ایران آسیب جدی وارد سازد.

همزمان فاش شد که در کنار تلاش های دیپلماتیک اسرائیل و گفتگوهای سیاسی با سران آمریکا، تماس های نظامی نیز بین دو کشور جریان دارد که یکی از مهمترین آن ها دیدار اخیر فرمانده ناوگان پنجم ایالات متحده در خلیج فارس، از اسرائیل است که در آن با فرمانده نیروی دریایی اسرائیل و همچنین با بلندپایگان دیگر نظامی و امنیتی اسرائیل گفتگوهایی داشت.

فرمانده “سنتکام” (فرماندهی میانه ارتش آمریکا که خاورمیانه در ماموریت آن است) نیز چندی پیش از اسرائیل دیدن کرد و برای هماهنگی عملیات نظامی، گفتگوهای مهمی به عمل آورد.

هر اندازه همکاری های نظامی اسرائیل و ایالات متحده علیه رژیم ایران گسترش و تحکیم یابد، قدرت بازدارندگی در برابر اتم رژیم ایران قوی تر خواهد شد.

سفیر حکومت ایران در سازمان ملل، مجید تخت روانچی از تلاش اسرائیل برای خنثی کردن نیت های تعرضی رژیم ایران زبان به شکایت گشود و ادعا کرد که اسرائیل رژیم ایران و امنیت آن را مورد تهدید قرار می دهد. این ادعا در حالی مطرح می شود که خود حکومت کنونی ایران است که نه تنها اسرائیل را به نابودی تهدید می کند، بلکه امنیت دیگر کشورهای منطقه را نیز به خطر انداخته است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'