سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تیراندازی پنهانی به چند زن جوان در اصفهان؛ تیرانداز به‌ قید وثیقه آزاد شد .

تیراندازی پنهانی به چند زن جوان در اصفهان؛ تیرانداز به‌ قید وثیقه آزاد شد .

شماری از خانواده‌های زنان جوانی که در مردادماه در اصفهان هدف تیراندازی پنهانی یک مرد قرار گرفته بودند، به روند رسیدگی به این پرونده و به‌خصوص آزاد شدن متهم به قید وثیقه اعتراض کردند.

کیهان نوین :بر اساس این گزارش، یکی از خانواده‌ها هنگام حضور در بیمارستان برای رسیدگی به جراحت دخترشان متوجه شده است که دست‌کم پنج نفر در بیمارستان به همین دلیل بستری شده‌اند.

به‌گفتهٔ مادر یکی از دختران تیرخورده، مأموران ابتدا از آنان خواسته‌اند خبر جایی درز پیدا نکند تا ببینند کار کدام شخص یا گروه بوده تا بتوانند مسئله را پیگیری کنند. پس از آن در کمتر از ۴۸ ساعت متهم به تیراندازی را شناسایی و بازداشت می‌کنند؛ مردی، به‌گواهی قربانیان، حدوداً ۳۵ ساله.

با این حال، به‌گفتهٔ خانوادهٔ یکی از قربانیان، توصیهٔ مأموران امنیتی عدم شکایت بوده است و در بیمارستان «هنگام تسویه‌حساب گفتند اگر می‌خواهید از طرف دولت هزینهٔ بیمارستان حساب شود، باید رضایت بدهید».

نهایتاً متهم علی‌رغم اظهارات اولیهٔ معاون دادستان اصفهان که گفته بوده است خبری از آزادی متهم نخواهد بود، کمتر از یک ماه بعد به‌ قید وثیقه از زندان آزاد می‌شود.

مقامات انتظامی و قضایی جمهوری اسلامی هنوز هیچ توضیحی دربارهٔ این پرونده و وضعیت متهم بیان نکرده‌اند و این در حالی است دختران قربانی تیراندازی علاوه‌ بر پشت سر گذاشتن جراحت‌ها اکنون تیرس بیرون رفتن از خانه دارند.

خانواده سه نفر از پنج قربانی این تیراندازی‌ها گفته‌اند در خیابان از پشت با تفنگی که ظاهراً ساچمه‌ای و مخصوص شکار بوده، به این زنان جوان شلیک شده و علاوه بر ایراد جراحت، آنان را با آسیب‌های روانی مواجه کرده است.

نهایتاً متهم علی‌رغم اظهارات اولیهٔ معاون دادستان اصفهان که گفته بوده است «خبری از آزادی متهم نخواهد بود»، کمتر از یک ماه بعد به‌ قید وثیقه از زندان آزاد می‌شود.

مقامات انتظامی و قضایی جمهوری اسلامی هنوز هیچ توضیحی دربارهٔ این پرونده و وضعیت متهم بیان نکرده‌اند و این در حالی است دختران قربانی تیراندازی علاوه‌ بر پشت سر گذاشتن جراحت‌ها اکنون ترس بیرون رفتن از خانه دارند.

در سال‌های گذشته زنان بسیاری به دلیل رعایت نکردن قانون حجاب اجباری در ایران توسط پلیس بازداشت شده یا از سوی گروه‌های دیگر مورد حمله قرار گرفته‌اند که مشهورترین پرونده در این باره اسیدپاشی علیه زنان در اصفهان است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'