سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
وضعیت بسیار ناراحت‌کننده کادر درمان، لغو محدودیت‌های تردد شبانه، و شدیدتر و طولانی‌تر بودن موج پنجم

وضعیت بسیار ناراحت‌کننده کادر درمان، لغو محدودیت‌های تردد شبانه، و شدیدتر و طولانی‌تر بودن موج پنجم

وزارت بهداشت ایران‏ از ۲۰ شهریور تا ۲۱ شهریور، ۲۰ هزار و ۲۱۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا را در کشور تأیید کرد. 

کیهان نوین :علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، روز یکشنبه ۲۱ شهریور با اعلام خبر امکان وقوع پیک جدید بیماری در آبان، فاصله زمانی تا آبان ماه را فرصت طلایی برای افزایش سرعت واکسیناسیون دانست.

به گفته آقای رئیسی، به این منظور باید به واکسیناسیون ۷۰ تا ۸۰ درصد برسیم که مرگ و میر کرونایی بسیار کاهش یابد.

سرعت واکسیناسیون گروه های مختلف سنی در ایران در حال حاضر نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر پایین تر است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در عین حال از لغو محدودیت‌های تردد شبانه در شهرهایی که واکسیناسیون شبانه روزی دارند خبر داد. با این حال آقای رئیسی تاکید کرد که این به معنای آزاد شدن مهمانی‌ها و شب نشینی نیست» و «مردم شب‌ها در خیابان بیرون نروند و تنها برای تزریق واکسن بیرون بروند.

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو در آذربایجان غربی می گوید میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی عام در ماکو زیر ۵۰ درصد است.

رحیم صمدی گفت: کادر درمان و بهداشت خسته شده اند و بعضی از آنها به خاطر ابتلای چندین باره به کرونا ویروس در وضعیت بسیار ناراحت کننده ای از نظر جسمی و روحی قرار دارند. به گفته آقای صمدی بعضی از این مدافعان سلامت چندین ماه است که به مرخصی نرفته اند و چندین ماه است که چشم انتظار دیدن خانواده هایشان هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو  با اشاره به میزان رشد ابتلاء بیماران طی هفته های گذشته» گفت: «طی دو هفته گذشته افزایش ۱۰ درصدی نرخ رشد ابتلا به کرونا ویروس را شاهد هستیم که از این آمار ۶۰ نفر بیمار حاد در بیمارستان ماکو بستری هستند.رحیم صمدی، موج پنجم کرونا را در شهرستان ماکو شدیدتر و نسبت به موج‌ها گذشته، طولانی تر دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله، وابسته به سپاه پاسداران، در مورد وضعیت واکسن «نورا» که قرار است سپاه آن را تولید کند گفت: مشکل این است که وقتی ما برای همه کارهایمان باید مجوز بگیریم، نمی‌توانیم زمان را پیش‌بینی کنیم , این سختگیری‌ها معقول و مشروع است، اما با شرایط اضطرار مطابقت ندارد. 

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، تابستان امسال در مراسم رونمایی از واکسن نورا گفت زمان آن رسیده که به آمریکایی‌ها واکسن بدهیم.

حسن ابوالقاسمی در ارتباط با تولید این واکسن گفت: واکسن ما به تازگی فاز اول بالینی‌اش را طی کرده و باید فاز دو و سه را نیز طی کند و این مساله زمانبر است.

او همچنین خواستار پیش خرید واکسن نورا شد و گفت: امیدواریم که واکسن را پیش خرید کنند که بتوانیم تولید کنیم. در مراحل قبلی که محققان دانشگاه وقت گذاشته‌اند، اما در مراحل تولید باید هزینه‌مان را به صورت پیش خرید تامین کنیم، اگر پیش خرید نکنند امکان تولید بسیار کم می‌شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'