سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مک‌های شوم جمهوری اسلامی به حزب‌الله لبنان

مک‌های شوم جمهوری اسلامی به حزب‌الله لبنان

جمهوری اسلامی ایران با درخواست حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله یک نفتکش حامل سوخت به لبنان فرستاد. این محموله که احتمالاً گازوئیل است در یکی از بنادر سوریه [احتمالاً بانیاس] تخلیه می‌شود تا با کامیون به صورت زمینی به لبنان منتقل شود.

کیهان نوین: محمد جلال فیروزنیا سفیر جمهوری اسلامی در بیروت به شبکه «المنار» گفت که «کشتی‌های ایرانی حامل سوخت باز هم به لبنان ارسال می‌شوند و اجازه نخواهیم داد که با ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت‌های منطقه مقابله کند» و «آمادگی ارسال دارو و مواد غذایی هم داریم» و «به حمایت از مقاومت افتخار می‌کنیم».
کیهان تهران: اینکه مقاومت لبنان درخواست علنی کند و پاسخ ایران نیز سریع و علنی باشد یک معنای جالب متبادر می‌کند؛ «ایران عمق لبنان و لبنان عمق ایران است».
شبکه العربیه گزارش داد که حزب‌الله به قاچاقچیان خود برای تخلیه محموله سوخت ایرانی آماده‌باش داده است.
ریموند قاجار وزیر موقت انرژی لبنان می‌گوید حزب‌الله برای واردات سوخت از ایران، دولت لبنان را دور زده است و مجوزی برای واردات سوخت از ایران صادر نشده است.
ست فرانتزمن تحلیلگر روابط بین‌الملل و عضو مرکز گزارش و تحلیل خاورمیانه (MECRA): نابودی طبقه متوسط در لبنان و ویران کردن اقتصاد آن با هدف بحران‌سازی در این کشور توسط رژیم ایران و حزب‌الله الگوی «محور مقاومت» وابسته به جمهوری اسلامی برای خاورمیانه است.

ارسال سوخت از ایران به لبنان قرار است در هفته‌های آینده ادامه پیدا کند. محمد جلال فیروزنیا سفیر جمهوری اسلامی در بیروت به شبکه «المنار» گفت که «کشتی‌های ایرانی به ملت لبنان خواهد رسید و ما به هیچ طرف منطقه‌ای و بین‌المللی اجازه نخواهیم داد که با ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت‌های منطقه مقابله کند و کشتی‌های بیشتری نیز در راه لبنان هستند.»

در شرایطی که مردم داخل ایران با بی‌برقی دست و پنجه نرم می‌کنند سفیر رژیم ایران در لبنان می‌گوید در چند مرحله «پیشنهاد حل مشکلات برق را به‌دولت لبنان دادیم و ما توانایی‌هایی در این زمینه داریم… هم اکنون هم پروژه ساخت ایستگاه‌های تولید برق در سوریه وجود دارد. ما در این زمینه پروژه هایی داریم و خیلی وقت پیش پیشنهاد دادیم اما تا کنون جواب رسمی دریافت نکرده‌ایم، پیشنهادات و آمادگی ها همچنان وجود دارد و امیدواریم که‌دولت لبنان به ما پاسخ دهد.»

وی با تأکید براینکه «ایران به قدرت مقاومت افتخار می‌کند» گفت «امیدواریم که راه رسیدن داروهای ایرانی به لبنان باز شود» و «آماده حمایت غذایی از ملت لبنان برای کاهش رنج‌های معیشتی آنان هستیم.»

شبکه العربیه گزارش داد که حزب‌الله به قاچاقچیان خود برای تخلیه محموله سوخت ایرانی آماده‌باش داده است.

روزنامه «کیهان تهران» ۱۳ شهریوردر سرمقاله خود ارسال سوخت برای حزب‌الله را «برنامه بُرد- بُرد مقاومت» خواند و نوشت: عبور نفتکش‌ها از اقیانوس هند، دریای سرخ، کانال سوئز و مدیترانه نشان داد، «مقاومت در برابر فشارها و دسیسه‌ها دست ‌بسته نیست.» کیهان تأکید کرده «اینکه مقاومت لبنان درخواست علنی کند و پاسخ ایران نیز سریع و علنی باشد یک معنای جالب متبادر می‌کند؛ «ایران عمق لبنان و لبنان عمق ایران است» و برای دفع تهدیدات می‌توانند روی یکدیگر حساب کنند. این درحالیست که مردم ایران نمی‌خواهند جمهوری اسلامی منافع کشور بجای اینکه صرف تقویت تروریسم کند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'