سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان، در قندهار است

هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان، در قندهار است

پس از حدود پنج سال مبهم بودن مکان هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان، ذبیح‌الله مجاهد٬ سخنگوی طالبان، شامگاه یکشنبه هفتم شهریور گفت وی در قندهار است.

کیهان نوین :سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با رادیو آزادی همچنین افزود که رهبر طالبان در یک زمان مناسب خود را به مردم نشان خواهد داد.

این در حالی است که از ورود طالبان به کابل و تسخیر این شهر دو هفته می‌گذرد و تا کنون هیچ پیام صوتی یا تصویری یا مکتوب از محل استقرار هبت‌الله آخندزاده در رسانه‌ها منتشر نشده است.

پس از کشته شدن، ملا اختر محمد، رهبر پیشین طالبان، در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی، هبت‌الله آخندزاده سومین رهبر گروه طالبان محسوب می‌شود.

همزمان برخی رسانه‌های محلی از بازگشت امین الحق، از نزدیک‌ترین مشاوران بن‌لادن، به ننگرهار خبر داده‌اند.

از زمان تسلط طالبان بر افغانستان هزاران شهروند افغان این کشور را ترک کرده‌اند. در این فاصله طالبان در بعضی از وزارت‌ها و اداره‌های مهم سرپرستان خود را تعیین کرده‌اند اما هنوز روشن نیست رهبران آن‌ها در چه ساختار حکومتی در آینده قرار خواهند گرفت.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'