سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
دولت رئیسی هنوز رسما مشغول کار نگردیده، دروغ پردازی های آن برای فریب مردم آغاز شده است

دولت رئیسی هنوز رسما مشغول کار نگردیده، دروغ پردازی های آن برای فریب مردم آغاز شده است

در اوج مباحثات امروز مجلس (چهارشنبه) پیرامون وزیران پیشنهادی از آخوند ابراهیم رئیسی، یکی از نزدیکترین دستیاران او به خبرنگاران گفت که او گفتگوهایی با  شماری از سران کشورها تلفنی گفتگو کرده و در امر آزاد کردن پول های بلوکه شده ایران در چند کشور خارجی بازگشایی های مهمی انجام گرفته است.

کیهان نوین: محمد مخبر،  که معاون اول رئیس جمهوری جدید محسوب می شود و در واقع نقش نخست وزیر و مسئول اجرایی برنامه های او می باشد، با بیان این ادعا، مژده دیگری نیز به خبرنگاران داد و گفت که آخوند رئیسی توانسته است همه کمبودهای ایران در مورد آذوقه و مایحتاج را به سرعت تامین کند. مخبر گفت که دولت حسن روحانی، کشور را بدون هیچ ذخیره آذوقه و مایحتاج ساخته بود و دولت رئیسی که هنوز حتی وزیرانش تایید نشده اند این مشکل را به صورت معجزه آسا حل کرده است.

این دو ادعا موجب شگفتی می باشد که رئیسی چگونه توانسته است از طریق گفتگو با سران چند کشور، به سرعت برق در مورد پول های بلوکه شده ایران بازگشایی کند و ادعا داشته باشد که این پول ها در آینده نزدیک به ایران باز میگردد و مشکل مالی کشور برطرف خواهد گردید.

معاون اول رئیس جمهوری جدید توضیح نداد که رئیسی با سران کدام کشورها گفتگو کرده و آن ها با چه صلاحیتی دستور آزاد کردن پول های مسدود شده را صادر کرده اند – و این در حالی که دولت هایی مانند کره جنوبی و ژاپن و غیره، به دستور ایالات متحده از پرداخت بدهی های خود به ایران خودداری کرده اند، زیرا اگر از این دستور آمریکایی سرپیچی کنند، مورد مجازات های کلان اقتصادی و مالی آمریکا قرار خواهند گرفت. بنابراین، چنین رویدادی غیرقابل رخ دادن است.

دولت حسن روحانی نیز ادعا کرده بود که آمریکا تحریم ها را برداشته و به زودی فروش نفت از سر گرفته خواهد شد و دلارهای نفتی به سوی ایران سرازیر خواهد شد.

دومین ادعای محمد مخبر دایر بر این که مساله کمبود کالا در کشور، به طور کامل توسط رئیسی حل شده نیز موجب شگفتی شده است. زیرا چگونه ممکن است رئیسی، دو هفته پس از آن که به کرسی نشسته و هنوز ویرانی ندارد، با فرمان برق آسا توانسته است مشکل کمبود را حل کند – امری که به ماه ها تلاش نیاز دارد و سازمان های متعددی برای رسیدن به این هدف باید باید همکاری داشته باشند.

آگاهان می گویند که این دو نمونه دروغ گویی آخوند رئیسی موجب شگفتی نیست، زیرا او در دوران ریاست قوه قضائیه نیز به همین شیوه عمل کرده و ادعای مبارزه با فساد را داشته، ولی عملا کوچکترین گامی در این راه برنداشته است.

ارزیابی بر آن است که اکثریت قریب به اتفاق وزیران پیشنهادی توسط رئیسی، افرادی کم تجربه و حتی بدون تجربه در رشته ای هستند که در حیطه اختیارات آن ها قرار می گیرد.

کارشناسان ارزیابی می کند که اگر این وزیران مورد تایید قرار گیرند و دولت جدید کار عملی خود را آغاز کند، بسیار زود به بن بست خواهد رسید.

هیچ یک از وزیران پیشنهادی، برنامه جامع و عملی برای حل مشکلات اساسی ایران ارائه نکرده و بعیدمی نماید که بتواند گره ای از مشکلات فزاینده کشور بگشاید.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'