سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
سنگین ترین حکم در میان زندانیان سیاسی زن

سنگین ترین حکم در میان زندانیان سیاسی زن

زینب جلالیان سنگین‌ترین حکم محکومیت (حبس ابد) را در میان زندانیان سیاسی زن دارد. زندانی سیاسی که در سال ۱۳۸۸ به اتهام محاربه از طریق عضویت در گروه مخالف نظام به اعدام محکوم شد. و این حکم در سال ۱۳۹۰ به حبس ابد کاهش یافت.

کیهان نوین: این زندانی سیاسی از ۱۳۸۶ بدون مرخصی در زندان به سر می‌برد و خانواده‌اش می‌گویند که پیگیری‌های آن‌ها برای مرخصی فرزندشان تاکنون بی‌نتیجه بوده‌است. زینب جلالیان در حال حاضر در زندان یزد زندانی است.

این زندانی سیاسی  همچون از ناخنک چشم، عوارض روده، ناراحتی کلیه، بیماری زمینه‌ای آسم و برفک دهان که موجب اختلال در غذا خوردن وی شده رنج میبرد و همچنان از رسیدگی پزشکی محروم است.

عفو بین الملل در خرداد ۱۳۹۳ اعلام کرد که زینب جلالیان در خطر از دست دادن کامل بینایی خود به سر می‌برد و به درمان فوری نیاز دارد. خانواده جلالیان تأکید دارند که مشکل بینایی زینب جلالیان پس از شکنجه آغاز شده‌است.

لازم به ذکر است که این زندانی سیاسی برای اعتراف اجباری مقابل دوربین بارها مورد آزارو اذیت وشکنجه بسیار قرار گرفته است.

سازمان عفوبین اللمل در نامه ای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی را متهم کرد که “به‌عمد” مانع از رسیدگی پزشکی می‌شود تا جلالیان را وادار به “اعتراف” به خطا در مقابل دوربین، ابراز ندامت در مورد فعالیت‌های سیاسی گذشته‌اش و همچنین همکاری کند.عفو بین‌الملل این اقدام را “شکنجه” نامیده و خواستار انتقال فوری جلالیان به بیمارستانی در خارج از زندان شده است.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ زینب را به زندان قرچک ورامین منتقل کردند.۱۳ خرداد ۱۳۹۹ زینب جلالیان در زندان قرچک به ویروس کرونا مبتلا شد.

این زندانی سیاسی برای درخواست انتقالش به زندان خوی یا اوین در خرداد ۱۳۹۹ دست به اعتصاب غذا زد.

زینب جلالیان در ۵ تیر ۱۳۹۹ از زندان قرچک ورامین به زندان کرمان و در تاریخ ۳ مهر ۱۳۹۹ به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه منتقل شد.در آبان ۱۳۹۹ بدون دلیل و اطلاع قبلی زینب جلالیان به زندان یزد منتقل شد. این زندانی سیاسی همچنان از مرخصی و رسیدگی های پزشکی محروم میباشد.

زندانی سیاسی صدای معترض جامعه هست و برای مطالبه مردم اعتراض کرده است جمهوری اسلامی رویه جز سرکوب مخالفین خود ندارد و از هر وسیله ای برای سرکوب زندانیان سیاسی استفاده میکند. از شکنجه و زندان گرفته تا تبعید و محرومیت از مرخصی دارو و درمان و فشار بر خانواده زندانیان سیاسی و از مشکلات جسمی زندانیان سیاسی بعنوان نرم شکنجه استفاده میکند بیاییم نگذاریم زندانیان سیاسی به مرگ تدریجی مبتلا بشوند .

با اعتراض و اتحاد و همدلی و مقاومت در برابر این حکومت جانی برای آزادی و رهایی کشورمان و آزادی تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی تلاش کنیم همانطوریکه زندانیان سیاسی در زندان دست از اعتراض برنداشته اند.

زهرا لطفی

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'