سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
محرومیت سمانه نوروز مرادی از درمان در زندان لاکان رشت

محرومیت سمانه نوروز مرادی از درمان در زندان لاکان رشت

زندانی سیاسی سمانه نوروز مرادی در زندان لاکان رشت علیرغم تایید بیماری لوپوس مفصلی و نیاز به بستری جهت تخلیه عفونت سینه و درمان کیست مویی از رسیدگی پزشکی و مرخصی استعلاجی محروم است.

 کیهان نوین: سمانه نوروز مرادی، زندانی سیاسی در زندان لاکان رشت علیرغم تایید بیماری لوپوس مفصلی و نیاز به بستری جهت تخلیه عفونت سینه و درمان کیست مویی از رسیدگی پزشکی و مرخصی استعلاجی محروم است. این زندانی سیاسی در شرایطی از اعزام به بیمارستان محروم است که عدم رسیدگی به وضعیت بیماری لوپوس می‌تواند منجر به گسترش بیماری و درگیری سایر قسمت‌های بدن شود.

گفتنی است اخیرا دادستانی تهران با آزادی سمانه نوروز مرادی مخالفت کرده است. گفته می‌شود که این تصمیم توسط امین وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی و به دلیل عدم مطابقت رای پزشکی قانونی تهران و رشت صورت گرفته است. داستانی تهران همچنین دستور به بررسی پرونده پزشکی خانم نوروز مرادی توسط کمیسیون فوق تخصصی استان گیلان را صادر کرده است اما این مرکز، معاینه وی را منوط به پاسخ استعلام از تهران کرده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'