سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
محکومیت یک زوج مسیحی به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری در دادگاه تجدید نظر

محکومیت یک زوج مسیحی به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری در دادگاه تجدید نظر

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست احمد زرگر با صدور دادنامه ای ویکتور بت تمرز و همسرش شامیرام عیسوی را در مجموع به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری کرد. 

کیهان نوین: امروز یکشنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۹,ویکتور بت تمرز, شهروند مسیحی آشوری با اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره کلیساهای خانگی توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوع الخروجی محکوم شد. همچنین شامیرام عیسوی هم با اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره کلیساهای خانگی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. همچنین شامیرام عیسوی, از سوی شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای امنیت تهران به ریاست محمدمهدی براعه برای تحمل حبس فراخوانده شد. 

در این گزارش اشاره ای به تاریخ برگزاری جلسه دادگاه تجدیدنظر ویکتور بت تمرز و همسر وی شامیرام عیسوی نشده . احتمال این وجود دارد که این حکم با استناد به ماده ۴۵۰ از قانون مجازات اسلامی که “برعدم ضرورت تشکیل جلسه تجدیدنظر با حضور متهم و وکیل مدافع وی تاکید می کند” صادر شده باشد. 

تائید حکم صادره از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران در تاریخ ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۹, توسط وکیل مدافع ویکتور بت تمرز طی تماس تلفنی به این شهروند مسیحی آشوری اعلام شد. 

همچنین در تاریخ ۲۱ مرداد ماه ۱۳۹۹, شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای امنیت تهران به ریاست محمدمهدی براعه با صدور و ابلاغ احضاریه ای شامیرام عیسوی را برای تحمل ۵ سال حبس تعزیری فراخواند. 

در حالی شامیرام عیسوی با اتهام امنیتی به تحمل حبس تعزیری محکوم شد که در روند دادرسی بر پرونده قضائی این شهروند مسیحی آشوری ابهامات و ایرادات قضائی زیادی وارد است که از جمله آنها احضار به جلسات دادرسی در مرحله تجدیدنظر خواهی و سپس تعلیق برگزاری جلسات دادرسی بوده است. 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'