سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
رونمایی جمهوری اسلامی از دو موشک بالستیک و کروز به مناسبت روز «صنعت دفاعی»

رونمایی جمهوری اسلامی از دو موشک بالستیک و کروز به مناسبت روز «صنعت دفاعی»

وزارت دفاع جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ۳۰ مرداد، به مناسبت روز «صنعت دفاعی» در مراسمی که به دلیل همه‌گیری کرونا به شکل ویدیویی و با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی برگزار شد از دو موشک بالستیک با برد هزار تا هزار و ۴۰۰ کیلومتر رونمایی کرد.

کیهان نوین: این دو موشک به نام قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد شعبی که دی گذشته در حمله پهپادی آمریکا در حوالی فرودگاه بغداد کشته شدند، نامیده شده‌اند. امیر حاتمی، وزیر دفاع در این مراسم گفت: «موشک بالستیک شهید حاج قاسم و موشک کروز شهید ابومهدی جزو دستاوردهای جدید است.»

حاتمی در ادامه سخنانش افزود: «برد موشک حاج قاسم ۱۴۰۰ کیلومتر و برد موشک ابومهدی ۱۰۰۰ کیلومتر است. همچنین موتور جت توربوفن جهش ۷۰۰ که مشابه موتور پهپاد متجاوز آرکیور ۱۷۰ است و در ساخت آن از فناوری پره‌های کریستال استفاده شده رونمایی می‌شود.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'