سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
افزایش تنش بین جمهوری اسلامی و امارات در پی اعلام توافق صلح با اسرائیل

افزایش تنش بین جمهوری اسلامی و امارات در پی اعلام توافق صلح با اسرائیل

جمهوری اسلامی خبر از تیراندازی شناورهای گارد ساحلی امارات به چند قایق ایرانی داده است. یک کشتی امارات نیز توقیف شده است. در پی تیراندازی به قایق‌های ماهیگیری ایرانی، دو نفر کشته شده‌اند. تنش بین دو کشور افزایش یافته است.

کیهان نوین: تنش سیاسی بین جمهوری اسلامی و امارات متحده عربی از زمان اعلام توافق صلح بین امارات و اسرائیل افزایش یافته است. حسن روحانی، ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه و همچنین محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی امارات را آشکارا تهدید کرده بودند. اکنون خبر از بروز تنش در آب‌های خلیج فارس منتشر می‌شود.

موضوع بر سر رویدادهایی است که روز دوشنبه ۲۷ مرداد (۱۷ اوت) به وقوع پیوسته‌اند. ابتدا خبر از تیراندازی گارد ساحلی امارات متحده عربی به چند قایق ماهیگیری ایرانی منتشر شد. پس از آن گفته شد ایران یک کشتی متعلق به امارات را توقیف و سرنشینان آن را بازداشت کرده است.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ۳۰ مرداد در اطلاعیه‌ای توقیف یک کشتی اماراتی در روز دوشنبه را تایید کرد. وزارت خارجه جمهوری اسلامی گفته کشتی اماراتی به دلیل “تردد غیرقانونی در آب‌های ایران” توقیف و خدمه آن را بازداشت شده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در اطلاعیه خود هم‌چنین اعلام کرد: «در پی تیراندازی شناورهای گارد ساحلی امارات عربی متحده به چند لنج صیادی ایرانی و توقیف یکی از آنها در عصر روز ۹۹.۵.۲۷ در خلیج فارس که منجر به کشته شدن دو صیاد گردید، رسیدگی فوری و قاطع به این رخداد تلخ در دستور کار مراجع ذیربط قرار گرفت و پس از بررسی دقیق وضعیت میدانی، در اولین ساعات کاری روز بعد کاردار این کشور در تهران توسط مدیرکل حقوقی بین المللی به وزارت امورخارجه احضار شد.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'