سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت دختر خراسانی به‌خاطر «انتشار ویدیوهای آموزش رقص در اینستاگرام»

بازداشت دختر خراسانی به‌خاطر «انتشار ویدیوهای آموزش رقص در اینستاگرام»

پلیس فضای تولید و تبادلات اطلاعات (فتا) یک دختر نوجوان را نیز به خاطر آموزش رقص در اینستاگرام دستگیر کرد. 

کیهان نوین: محمدپور، رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت گفت: «کارشناسان پلیس فتا طی رصد و بررسی فضای مجازی، صفحه‌ی اینستاگرام دختر خانمی را مشاهده کردند که اقدام به گرفتن کلیپ آموزش انواع رقص از خود و انتشار آن در فضای مجازی کرده است».

به گفته محمدپور کارشناسان پلیس فتا استان، این دختر نوجوان را «شناسایی» و احضار کرده‌ و او را مورد بازجویی قرار داده‌اند. رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی بدون اشاره به سن و نام این نوجوان گفت پرونده او به خاطر«فعالیت گسترده در فضای مجازی در زمینه رقص» به دادسرا ارسال شده است.

پیش از این دختر جوان دیگری با نام سحر تبر یا فاطمه خویشوند تنها به خاطر فعالیت‌هایش در شبکه مجازی بازداشت و به معاونت در افساد فی‌الارض، تشویق به فساد از طریق تشویق جوانان به اباحه‌گری، توهین به مقدسات از طریق توهین به حجاب و تحصیل مال نامشروع متهم شد. اتهامات اباحه‌گری و توهین به حجاب در قوانین کیفری ایران پیش‌بینی نشده است.

دستگاه قضائی جمهوری اسلامی از جمله دادستانی کل بارها خواهان فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام شده‌اند. مقامات مذهبی نیز اینستاگرام را فضای «ولنگاری» می‌خوانند و انتظار دارند وزارت ارتباطات علاوه بر دیگر شبکه‌های اجتماعی مطرح، اینستاگرام را نیز مسدود کند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'