سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ابتلای زندانیان محبوس در زندان قرچک به کرونا

ابتلای زندانیان محبوس در زندان قرچک به کرونا

سپیده قلیان،‌ فعال مدنی و زندانی سیاسی پیشین،‌ درباره تهدید سلامت زندانیان زن محبوس در زندان قرچک ورامین در پی ابتلای بیش از  ۱۰۰ نفر از زندانیان به ویروس کرونا هشدار داد.

کیهان نوین: قلیان روز شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه در صفحه توئیترش ضمن اشاره به انتقال زینب جلالیان،‌ زندانی سیاسی کرد، به زندان قرچک اظهار کرد بیش از ۱۰۰ زندانی در آن محل به دلیل ابتلا به کرونا در «باشگاه زندان» قرنطینه‌ شده‌اند.

جلالیان زندانی سیاسی کرد است که در سال ۱۳۸۸ به اتهام «محاربه از طریق عضویت در گروه پژاک» ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم شد و سیزدهمین سال حبس خود را می‌گذراند. 

پیش از این، خانواده جلالیان از انتقال ناگهانی او به مکانی نامعلوم خبر داده و درباره وضعیت سلامتش ابراز نگرانی کرده بودند. 

قلیان در بخش دیگری از این توئیت نوشته که فاطمه خویشوند،‌ مشهور به «سحر تبر» در اینستاگرام، که پیشتر خبر ابتلایش به کرونا تایید شده بود، در حالی که بهبودی کامل پیدا نکرده، روز جمعه به بند منتقل شده است.

قلیان در پایان نوشته است: «سه زندانی سیاسی کرد هم هم‌زمان با انتقال فاطمه خویشوند به بند ۵ زندان قرچک منتقل شدند.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'