سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
انتقال کودکان بی‌سرپرست از کمپ های یونان به آلمان

انتقال کودکان بی‌سرپرست از کمپ های یونان به آلمان

ماه گذشته هشت کشور اتحادیه اروپا داوطلبانه اعلام نمودند که ۱۶۰۰ کودک بی‌سرپرست مقیم اردوگاه‌‌های پناهندگی یونان را می‌پذیرند، اولین گروه از این کودکان هفته آینده راهی لوکزامبورگ خواهند شد.

کیهان نوین: به نوشته روزنامه گاردین، مانوس لوگوتِتیس، وزیر مهاجرت یونان، خبر داده است که این گروه اولیه متشکل از یازده کودک زیر ۱۲ سال است که در کمپ‌های جزایر خیوس و لسبوس یونان جا داده شده بودند.

در این زمینه، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، خبر داده است که کشورش طی هفته‌های آینده حدود ۵۰۰ کودک بی‌سرپرست را از این اردوگاه‌‌ها به آلمان منتقل خواهد کرد و از دیگر کشورها نیز خواسته تا برای رفع این معضل فعال شوند.

این ۵۰۰ کودک که بیشترشان زیر ۱۴ سال دارند قرار است در آلمان تست کرونا بدهند و شرایط قرنطینه دوهفته‌ای هم برای آنها فراهم شود.

ده‌ها هزار پناهجو از کشورهایی چون سوریه، افغانستان، عراق و ایران در وضعیتی وخیم در اردوگاه‌های پرازدحام پناهندگی در یونان به‌سر می‌برند و به‌تازگی مسئله شیوع ویروس کرونا در این مناطق به وخامت اوضاع افزوده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'