سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
پناهجویان فراموش شده در مرز ترکیه با یونان

پناهجویان فراموش شده در مرز ترکیه با یونان

در این روزها که اروپا درگیر بحران شیوع کرونا است، وضعیت پناهجویان در مرز ترکیه با یونان به فراموشی سپرده شده است.

کیهان نوین: در این روزها که گسترش ویروس کرونا در اروپا شدت پیدا کرده و هر روزه قربانیان بسیاری میگیرد، و تعداد بسیاری از شهروندان اروپایی به این ویروس و بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‎اند؛ سلامت و سرنوشت پناهجویان سرگردان در مرزهای ترکیه با یونان به فراموشی سپرده شده است.

این در حالیست که هنوز تعداد بسیار زیادی پناهجو در اردوگاه‌های پناهجویان در جزایر یونان وجود دارند. این اردوگاه‌ها اغلب به شدت پرازدحام هستند و تعداد زیادی پناهجو در شرایط بسیار نامطلوب و غیربهداشتی در این اردوگاهها زندگی می‌کنند.

وضعیت پناهجویان در مرز ترکیه با یونان به مراتب از وضعیت پناهجویان داخل اردوگاههای یونان نیز بدتر است. چرا که در حال حاضر هیچ دولتی رسما مسئولیت رسیدگی به اوضاع این پناهجویان را برعهده ندارد.

گزارشی که در روز ۱۹ مارس منتشر شد، در پی شیوع پاندمی ویروس کرونا، آلمان برنامه پذیرش پناهجویان به دلایل بشردوستانه را به تعلیق درآورده است.

این در حالیست که به دلیل توصیه‌های دولتهای اروپایی و ترس شهروندان از گسترش بیشتر و ابتلا به کرونا، بسیاری از شهرهای بزرگ اروپایی شبیه به شهرهای متروک شده‎اند.

البته چنین گفته شده است که با وجود شیوع بیماری کرونا مقام‌های اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند وضعیت پناهجویان در مرزهای یونان و ترکیه را نیز بررسی کنند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'