سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ایران از پزشکان بدون مرز «رسما» دعوت کرده بود

ایران از پزشکان بدون مرز «رسما» دعوت کرده بود

وزارت بهداشت وزارت امور خارجه و وزارت کشور ایران از پزشکان بدون مرز رسما دعوت کرده بود، اما بعد به آنها تهمت جاسوسی زدند.

کیهان نوین: بنابر گزارش منتشر شده در ایران اینترنشنال، وزارتخانه های بهداشت، کشور و امور خارجه جمهوری اسلامی با ارسال نامه‎ای به سازمان پزشکان بدون مرز از آنها درخواست کمک کرده بودند. اما چنانچه پیشتر خبرش منتشر شد، ایران پیشنهاد ساخت بیمارستان صحرایی این سازمان در اصفهان را بنا به دلایلی که احتمال جاسوسی پزشکان این سازمان عنوان شد، رد کرد.

بنا بر نامه ای که ایران اینترنشنال امروز منتشر کرد، مدعی شده است که این تلویزیون و خبرگزاری فارسی زبان به اسنادی دست یافته که نشان می دهد ایران ابتدا رسما از سازمان پزشکان بدون مرز دعوت کرده بود، و سپس پشیمان شد و آنها را از ایران اخراج کرد.

حتی سفیر ایران در فرانسه با رییس این سازمان دیدار کرده بود تا موافقت وی را برای حضور در ایران و قبول درخواست‎های تهران، جلب کند.

پیشتر نیز خبرگزاری ایسنا، در روز سه شنبه از همکاری و پیگیری وزارت اطلاعات برای هماهنگی های سفر اعضای این سازمان (سازمان پزشکان بدون مرز) به ایران خبری منتشر کرده بود که بنا به دلایلی نامعلوم این خبر از سامانه اینترنتی این خبرگزاری بدون هیچ توضیحی، حذف شد.

مخالفت با حضور اعضای پزشکان بدون مرز در خاک ایران پس از آن آغاز شد که سخنان خامنه‎ای پیرامون طرح «تئوری توطئه» و احتمال ساخت ویروس کرونا توسط آمریکاییها و مختص ژن ایرانی بودن این ویروس، مطرح شد.

سازمان پزشکان بدون‌مرز، یک نهاد غیردولتی است که در بحران‌هایی چون جنگ، زلزله‌، سیل، اپیدمی بیماری‌ها، پزشکان و پرستاران و نیروهای داوطلب را برای کمک به مناطق مختلف جهان اعزام می‌کند.

سند منتشر شده در ایران اینترنشنال

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'