سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
فوت يك زندانی در اثر ابتلا به ويروس كرونا در زندان قوچان

فوت يك زندانی در اثر ابتلا به ويروس كرونا در زندان قوچان

طی چند روز گذشته یک زندانی در زندان قوچان براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد و يك زندانی ديگر به قرنطينه منتقل شد.

کیهان نوین: گفتنی است زندانيان برای چندين بار به مسئولان زندان در مورد ابتلای همبنديان خود هشدار داده و اعتراض كردند اما اهميتی به درخواست آنها داده نشد تا اينكه تعدادی از آنان به تب و سرفه مبتلا شدند.

از جمله مبتلايان به ویروس کرونا یک زندانی به نام رحمان عساكره از فعالين عرب محبوس در زندان قوچان می‌باشد که در حال حاضر وضعيت او وخيم اعلام شده است.

رحمان عساکره از فعالین عرب اهوازی و از اعضای مؤسسه الحوار (گفتگو) شهر رامشیر با اتهامات محاربه با خدا، افساد فی‌الارض، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام در شعبه ۲ دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی سید محمد باقر موسوی محاکمه شد.

رحمان عساکره فارغ‌التحصیل رشته شیمی در اسفند ۱۳۸۹ توسط اداره اطلاعات بازداشت شد. او با وجود رد اتهامات انتسابی خود در دادگاه به ۲۰ سال حبس تعزیری و تبعید در زندان قوچان محکوم شد. حکم صادره علیه این فعال فرهنگی عرب در تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۹۱ به وی ابلاغ شد.
رحمان عساکره از بیماری‌های مختلفی همچون بیماری گوارشی، کلسترول و فشار خون رنج می‌برد و علائم اخير به دليل ابتلای تعدادی از همبنديانش به ويروس كرونا، جان او را به خطر انداخته است.

شایان ذکر است که به‌رغم شیوع کرونا در زندان های ایران و اعلام وضعیت قرمز در برخی از زندان‌ها زندانیان از داشتن ماسک و مواد ضدعفونی کننده محروم هستند. وضعیت بهداشتی در زندانهای ایران اسفبار است. به دلیل ازدیاد جمعیت، زندانیان در راهرو زندان و حتی در مقابل سرویسهای بهداشتی روی زمین می خوابند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'