سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
خواسته آمریکا در همکاری بی قید و شرط جمهوری اسلامی با آژانش انرژی اتمی

خواسته آمریکا در همکاری بی قید و شرط جمهوری اسلامی با آژانش انرژی اتمی

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا شامگاه پنجشنبه ۵ مارس ۲۰۲۰ از جمهوری اسلامی خواست فورا با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند.

کیهان نوین: وزارت خارجه آمریکا ضمن نگران کننده خواندن گزارش‌های اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی، افزود که واشینگتن همواره به ممانعت از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای متعهد خواهد ماند.

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که هر گونه توافق جدید هسته‌ای با جمهوری اسلامی باید بر برنامه‌ای دقیق برای تحقیق و نظارت مبتنی باشد، و جامعه بین‌المللی باید به وضوح و به طور یک‌صدا با جمهوری اسلامی سخن بگوید.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریكا، پنجشنبه از همه كشورها خواست كه جمهوری اسلامی را به خاطر زیر پا گذاشتن تعهداتش به موجب توافق‌های هسته‌ای، مورد بازخواست قرار دهند.

پمپئو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: عدم گزارش جمهوری اسلامی درباره مواد هسته‌ای، نقض آشکار توافق منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است.

از سویی جمهوری اسلامی نیز پنجشنبه، بر تصمیم خود مبنی بر ممانعت از ورود بازرسان سازمان ملل به سایت‌های مورد نظرشان برای بازرسی به هدف پاسخ‌دهی به پرسش‌های مربوط به فعالیت‌های قبلی، اصرار ورزید و گفت كه دلیل بازرسی براساس باصطلاح؛ «اطلاعات ساختگی» است که توسط سرویس اطلاعاتی اسرائیل، ساخته و پرداخته شده است.

پمپئو از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا برای تجدید تحریم بین‌المللی تسلیحاتی اعمال شده علیه جمهوری اسلامی، تلاش کند. وی در عین حال، از تهران خواست تا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، همکاری کند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'