سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
باز شدن مرزهای ترکیه بروی اروپا

باز شدن مرزهای ترکیه بروی اروپا

پس از حمله هوایی شب گذشته علیه ارتش ترکیه در ادلب و تصمیم ترکیه مبنی بر عدم جلوگیری از عبور پناهجویان به کشورهای اتحادیه اروپا، صدها پناهجو از کشورهای سوریه، ایران، عراق، افغانستان، بنگلادش، مراکش در استان های مختلف ترکیه، برای عبور به یونان و بلغارستان به شهر مرزی ادیرنه آمدند.

کیهان نوین: بامداد جمعه نهم اسفندماه یک مقام ارشد ترکیه گفت: دولت اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، به پلیس، گارد ساحلی و نیروهای امنیتی در مرزها دستور داده است که مانع عبور پناه‌جویان نشوند.

در پی انتشار این خبر، شماری از پناه‌جویان با انتشار تصاویر خود در شبکه‌های اجتماعی، از حرکت جمعی خود به سوی مرز‌های یونان خبر دادند.

براساس توافقنامه سال ۲۰۱۶ میان ترکیه و اتحادیه اروپا، آنکارا قبول کرده است که جلوی عبور پناه‌جویان به کشورهای اروپایی را بگیرد.

کشورهای اروپایی پیشتر نسبت به استفاده و بهره‌گیری دولت ترکیه از حضور آوارگان و پناه‌جویان، به‌منظور پیشبرد اهداف سیاسی، به دولت اردوغان هشدار داده بودند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'