سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته شدن۱۱ نفر در فراه در غرب افغانستان  توسط امام جماعت مسجد

کشته شدن۱۱ نفر در فراه در غرب افغانستان توسط امام جماعت مسجد

یک آخوند یا ملا امام در ولایت فراه در غرب افغانستان ۱۱ نفر به شمول اعضای خانوده خود را به رگبار بسته و همه را قتل عام کرده است، پیش از این نیز برخی از ملاها در افغانستان دست به قتل و جنایت زده اند.

کیهان نوین: مقام‌های محلی در ولایت فراه در غرب افغانستان روز دوشنبه گفتند که در جنجالی میان یک خانواده و خویشاوندان‌اش، یک عضو این خانواده که ملا امام است دست به شلیک برده و ۱۱ تن را کشته است.

مقام‌های محلی گفته اند که شب گذشته در قریه «سرکار کاریز» ولسوالی خاک سفید ولایت فراه، یک تن که ملا امام یک مسجد است، در پی جنجال خانواده‌اش با خویشاوندان‌اش، دست به شلیک برده و ۱۱ تن را به قتل رسانده است.

خیر محمد نورزی، عضو شورای ولایتی فراه می گوید شخصی که دست به شلیک برده است، مولوی محمد نام دارد که ملا امام یک مسجد در ولسوالی خاک سفید ولایت فراه می باشد.

وی افزود: “این واقعه زمانی صورت گرفت که بین فامیل ملا امام و خویشاوندانش مشاجره لفظی صورت گرفت و سرانجام ملا محمد با تفنگ دست داشته اش اقدام به تیراندازی کرده است.»

بنا به اظهارات وی در این واقعه چهار عضو فامیل فرد ضارب و هفت تن از خویشاوندانش کشته و ۱۴ تن از دو طرف زخمی شده اند.

هنوز معلوم نیست که انگیزه این جنجال چه بوده و مقام‌ها تحقیقات را شروع کرده اند.

گزارش های رسیده از محل حاکی از آن است که این شخص در پی وقوع این رویداد از محل متواری شده است. یک منبع کشفی در محل به دویچه وله گفت که این شخص در جریان فرار توسط طالبان دستگیر شده و قرار است در یک محکمه صحرایی مجازات گردد.

از سوی دیگر محمد شعیب ثابت، والی فراه ضمن محکوم کردن این عمل گفت: “این یک حادثه دلخراش و غیر قابل تحمل می باشد.”

وی افزود هرکسی که در گرفتاری این فرد همکاری کند، برایش انعام داده می شود.

در همین حال، فعالین جامعه مدنی در ولایت فراه می گویند موجودیت سلاح در نزد اشخاص غیر مسئول هر از گاهی باعث وقوع چنین حوادث می گردد.

عبدالرحمان ژوندی، فعال مدنی می گوید تا زمانی که فرهنگ معافیت از مجازات از بین نرود، آمار جرایم در کشور همچنان رو به افزایش خواهد بود.

مسئولان کمیسیون مستقل حقوق بشر در غرب افغانستان از وقوع این حادثه اظهار نگرانی کردند.

عبدالقادر رحیمی، رئیس دفتر کمیسیون مستقل حقوق بشر در حوزه غرب می گوید فقر اقتصادی، عدم فرهنگ تحمل و پایین بودن سطح سواد از دیگر عوامل وقوع حوادث این چنینی می باشد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'